مسئول دارالقرآن‌الکریم کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت ۴۰ خانه قرآنی روستایی در این استان گفت: در حال حاضر به دنبال افزایش کمیت و کیفیت این خانه‌های قرآنی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حسین علی‌نسب ظهر امروز در دیدار مجمع قاریان کهگیلویه و بویراحمد با استاندار این استان با اشاره به برخی فعالیت‌های مجمع قاریان و دارالقرآن‌الکریم اظهار کرد: خوشبختانه از زمان آغاز به کار مجمع فعالیت‌های مهم و تاثیرگذاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته است.

مسئول دارالقرآن‌الکریم کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآنی فعالیت‌هایی به صورت تبلیغی و ترویجی برگزار می‌شود، می‌توان به کرسی‌های تلاوت در مساجد، برگزاری محافل نورانی انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی و استانی، برگزاری مسابقات تسنیم و تلاوت ویژه حافظان و پرسنل ادارات اشاره کرد.

وی در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت معلم، جلسات حفظ محوری قرآن، اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن، طرح نهضت قرآن آموزی، برنامه جزءخوانی ماه رمضان در سراسر استان به عنوان گوشه‌ای از فعالیت‌های دارالقرآن‌الکریم یاد کرد و افزود: برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت کارکنان دولت را از دیگر فعالیت هایی این مجموعه قرآنی است.

مسئول دارالقرآن‌الکریم کهگیلویه و بویراحمد تعداد مؤسسات قرآنی مردمی استان را ۱۱ مؤسسه عنوان کرد و گفت: از این ۱۱ موسسه تعدادی از آنان فعال و تعداد دیگر غیر فعال است که با توجه به وضعیت موجود باید به ۳۰ مؤسسه افزایش یابند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعداد ۴۰ خانه قرآن روستایی در سراسر استان وجود دارد که با تلاش اساتید و همکاران سعی بر افزایش کیفی و کمی این خانه‌های قرآنی داریم.

علی‌نسب در پایان هدف از تشکیل چنین مجمع قاریان استان را هماهنگی و همسویی دارالقرآن الکریم با اساتید، پیشکسوتان، قاریان و فعالان قرآنی عنوان کرد و ابراز داشت: ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های قرآنی در سطح استان، بهره‌گیری از تجربیات فعالان قرآنی، ارزیابی و نقد و بررسی میزان کارکرد و تأثیر گذاری آن از دیگر اهداف تشکیل مجمع قاریان استان است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/ح۳۰

منبع : خبرگزاری فارس