رئیس کمیته امداد بویراحمد از فعال بودن ۴ هزار و ۱۰۵ طرح اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، زریر انصاری صبح امروز در دیدار مدیرکل کمیته امداد  با کارکنان کمیته امداد شهرستان بویراحمد از فعال بودن ۴ هزار و ۱۰۵ طرح اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در سطح شهرستان خبر داد. 

رئیس کمیته امداد بویراحمد گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۴۳۲ خانوار با جمعیت ۲۲ هزار نفر مددجو از خدمات مختلف کمیته امداد بویراحمد بهره‌مند هستند.

وی گفت: کمیته امداد در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان و قشر محروم جامعه به خصوص در بحث توانمندسازی مددجویان خدمات متفاوتی به آنها ارائه می‌دهد.

انصاری به ۴ هزار و ۱۰۵ طرح اشتغال فعال مددجویان در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: در راستای توانمندی مددجویان در سال جاری ۶۰۰ مورد طرح اشتغال‌زایی توسط مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

وی ارائه خدمات عمرانی به مددجویان را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۰ مورد در زمینه‌هایی مانند احداث، تعمیرات کلی و جزئی منازل مسکونی مددجویان با اعتباری بالغ بر ۶۶۲ میلیون ریال هزینه شده است.

انصاری تعداد دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان بویراحمد را یک هزار و ۶۸۰ نفر و دانشجویان تحت حمایت را ۲ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در زمینه ارائه خدمات مختلف به این قشر از مددجویان تحت حمایت بالغ بر ۵ میلیارد هزینه پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان بویراحمد با اشاره به این‌که دو مجتمع فرهنگی تربیتی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت در شهرستان وجود دارد، گفت: ۶۷ دانش‌آموز در مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد در شهر یاسوج و ۵۵ نفر در مجتمع مارگون مشغول به تحصیل هستند.

وی پرداخت ۲۶۰ مورد جهیزیه با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از دیگر خدمات کمیته امداد در راستای حمایت از جوانان تحت حمایت و کمک به ازدواج آسان آنان برشمرد.

انصاری تعداد ایتام تحت حمایت در شهرستان را یک هزار و ۵۵۳ نفر اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۳۴۰ حامی سرپرستی این ایتام را برعهده‌دار هستند و در سال جاری ۵ میلیارد ریال به ایتام تحت حمایت کمک کرده‌اند.

وی به برنامه‌های کمیته امداد در ایام‌الله دهه فجر اشاره کرد و گفت: افتتاح منازل مسکونی مددجویی، اهدای جهیزیه و برگزاری مراسم جشن در مجتمع‌های کمیته امداد شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد در شهرستان بویراحمد در دهه فجر است. 

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ط۳۰

منبع : فارس نیوز