معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از فعالیت بیش از ۷۰۰ شهرک صنعتی در کشور خبر داد.

سید محمدعلی سیدابریشمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت شهرک‌های صنعتی در رونق اقتصادی کشور و به خصوص شهرهای کوچک، گفت: دولت برای فعال‌سازی شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک در شهرهای کوچک و بزرگ برنامه ویژه دارد.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ شهرک  صنعتی فعال در کشور فعالیت دارند و سعی داریم با  حمایت از این شرکت‌ها به توسعه اقتصادی کشور کمک کنیم.

سیدابریشمی عنوان کرد: اولویت این سازمان تکمیل زیرساخت شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده  است که  به دلیل کمبود امکانات راکد و یا از نیمه فعال هستند

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرک‌های صنعتی احداث شده در مناطق مختلف کشور متناسب با ظرفیت آنها ساخته نشده است و همین موضوع به رکود و عدم فعالیت موثر این شهرک‌ها دامن زده است.

سید ابریشمی با بیان اینکه بیشتر مشکلات صنعتگران و صاحبان صنایع در شهرک‌های صنعتی به دلیل مشکلات بانکی و عدم همکاری بان های عامل است تصریح کرد: تلاش ما اینست که با رفع موانع و مشکلات پیش‌روی صنعتگران به رونق شهرک های صنعتی کمک کنیم.

وی اضافه کرد: عدم تامین و تجهیز زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی نیز به این دلیل است که اعتبارات شهرک‌های صنعتی در جاهای دیگر هزینه می‌شد و همین موضوع باعث رکود شهرک‌های صنعتی شده است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/ذ۲۰

منبع : فارس نیوز