معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور به نقش مساجد در انجام فعالیت‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی مسجد باید به گونه‌ای عمل شود که هدف اعتلای مسجد باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرتضی طاهریان ظهر امروز در بازدید از کتابخانه کانون عاشقان ظهور مسجد قبا دولت‌آباد یاسوج اظهار کرد: مسجد در هر محله‌ای از محوریت خاصی برخوردار بوده که در زمینه‌های مختلف به افراد جامعه و اجتماع خدمات مختلف ارائه می‌کنند.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور مهم‌ترین کارکرد مسجد در محله را اداره کردن امورات دینی مردم دانست و افزود: نیازهای مردم در حوزه دین فقط از طریق مسجد برطرف می‌شود.

این مسئول فرهنگی و هنری عنوان کرد: مهم‌ترین کتابخانه‌ها در جوار مساجد فعالیت می‌کنند به نوعی که مسجد پاسخگوی نیازهای مختلف مردم در محله‌ها و شهرها هستند.

طاهریان با تاکید بر این‌که مسجدی موفق است که بتواند خدمات متنوعی ارائه کند، ابراز کرد: راه‌اندازی کتابخانه، دارالقرآن، حسینیه و درمانگاه در جوار مسجد و کانون‌ فرهنگی و هنری اقدامی مناسب است.

وی مهم‌ترین هدف ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری را اعتلای مسجد دانست و گفت: اعتلای مسجد به معنای واقعی از وظایف کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و هیئت امنا است.

معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی مساجد کشور در ادامه به فرامین مقام معظم رهبری پیرامون مساجد اشاره کرد و گفت:  مقام معظم رهبری فرمودند «باید از همه ابزارها برای عمران معنوی مساجد استفاده شود» از این‌رو توجه به فرامین رهبری نشان از لزوم استفاده از ظرفیت مسجد است.

طاهریان اظهار کرد: در فعالیت‌های فرهنگی مسجد باید به گونه‌ای عمل کنیم که هدف اعتلای مسجد باشد و زمانی که یک نفر به نفرات حاضر در نماز جماعت اضافه شود یعنی موفقیت متولیان امر در مسجد به تعداد مومنین آن مکان مقدس موثر بوده است.

مسئول کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور مسجد قبا دولت‌آباد نیز در این بازدید بیان داشت: قریب به ۶ هزار جلد کتاب در کتابخانه وجود دارد.

علیرضا سبزی گفت: اموال این کتابخانه متعلق به مسجد دیگری بود و با توجه به عدم فعالیت کتابخانه در آن مکان و ایجاد ظرفیت راه‌اندازی کتابخانه توسط هیئت امنا و کانون فرهنگی به مسجد قبا دولت‌آباد انتقال یافت.

وی افزود: با توجه به این‌که کتاب‌های اهدایی قدیمی و غیر قابل استفاده بودند کتاب‌های جدیدی تهیه و جایگزین شد.

این مسئول فرهنگی در کانون عاشقان ظهور به ساعت کاری فعالیت کتابخانه مسجد اشاره و عنوان کرد: این کتابخانه در سه شیفت فعالیت دارد صبح‌ها از ساعت ۸ صبح تا اذان ظهر، ۱۴عصر تا نماز مغرب و عشا و از نماز مغرب و عشا تا ۱۱ شب به عنوان شیفت شب فعالیت دارد.

مسئول کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور گفت: کتابخانه از ابتدای تاسیس تاکنون ۳۵۰ عضو داشته است.

وی حضور افراد در کتابخانه مسجد را در طول سال به خصوص در ایام نزدیک به کنکور سراسری بیشتر از دیگر ایام عنوان کرد و افزود: با توجه به نزدیکی دو دانشکده فنی پسرانه و دخترانه و چند مدرسه در مجاورت مسجد شاهد حضور پرشور جوانان در کتابخانه کانون هستیم.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ل۴۰

منبع : خبرگزاری فارس