وی عنوان کرد: در صورت همکاری و مشارکت همه جانبه مردم کهگیلویه و بویراحمد امر نظارت و بازرسی در ماه رمضان امسال به نحو مطلوبتری انجام خواهد شد.

: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گفت: شرایط مطلوبی در زمینه بهبود فضای اقتصادی آغاز شده هر چند که مشکلاتی در این راستا وجود دارد.

“داریوش دیودیده”  بدون اشاره به آمار افزود : کالاهای اساسی مورد نیاز مردم این استان در ماه رمضان امسال ذخیره سازی، قیمت گذاری و عوامل توزیع آنها نیز مشخص شده است.

وی اظهار داشت : اقدامات لازم برای برپایی های ضیافت و فروش فوق العاده ویژه ماه رمضان امسال از اواخر هفته آینده در کهگیلویه و بویراحمد آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: آمادگی مناسب و مطلوبی از سوی مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد برای ماه رمضان امسال ایجاد شده و هیچگونه نگرانی در زمینه کمبود کالاهای اساسی مورد نیاز مردم استان در این ماه وجود نخواهد داشت.

دیودیده اظهار کرد: نظارت ها و بازرسی های کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بر قیمت ها و نحوه ارایه خدمات در ماه رمضان امسال تشدید می شود.

وی عنوان کرد: در صورت همکاری و مشارکت همه جانبه مردم کهگیلویه و بویراحمد امر نظارت و بازرسی در ماه رمضان امسال به نحو مطلوبتری انجام خواهد شد.

دیودیده ابراز داشت: حدود ۹۹ درصد فعالیت های صنعتی و تمام فعالیت های معدنی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی بخش خصوصی انجام می شود و تعدادی از واحدهای صنعتی این استان که در گذشته بنا به دلایلی راکد بودند از سوی مردم و سرمایه گذاران استان و بدون دریافت تسهیلات بانکی به طور مجدد فعال شدند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: این امر نشان می دهد که چنانچه مردم استان با آگاهی و مطالعه کافی، تامین زیرساخت های لازم و حمایت های دولت وارد عرصه فعالیت های اقتصادی به ویژه حوزه صنعت شوند بخش عمده ای از مشکلات این عرصه مهم برطرف می شود.

دیودیده گفت: یکی از برنامه هایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصمیم دارد آن را به طور جدی در سال ۹۳ پیگیری کند توسعه صنعت فرش دستباف در این استان است.

وی بیان کرد: فعالان فرش دستباف کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و از آنان حمایت می شود و در زمینه ارایه آموزش، تامین مواد اولیه و تعیین بازارهای هدف نیز با افراد علاقمند و توانمند این حوزه همکاری لازم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام خواهد شد.

دیودیده اظهار کرد: پیش بینی می شود با رونق صنعت فرش دستباف در کهگیلویه و بویراحمد معضل بیکاری این استان تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

وی عنوان کرد: توسعه صادرات کالاهای صنعتی، کشاورزی و خدمات مهندسی در دستور کار مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد زیرا با افزایش توان صادراتی این استان می توان گام های مهمی در زمینه ارزآوری، ایجاد اشتغال و ارتقای تولید برداشت.

دیودیده ابراز داشت: یکی از مهمترین برنامه های امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد آن است که با کمک صنعتگران، کشاورزان و بخش های خدمات و حمل و نقل این استان بخش صادرات استان تا حد قابل قبولی ارتقا داده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: این سازمان به دنبال آن است که برای تامین منابع مالی طرح های تولیدی، صنعتی و معدنی استان تنها به تسهیلات بانکی اتکا نشده بلکه از طریق مشارکت و سرمایه گذاری مردم در بخش های صنعتی، معدنی، ایجاد مراکز خرید و راه اندازی بازارهای زنجیره ای اقدام کند.

دیودیده گفت: ایجاد واحدهای صنفی و خدماتی که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای اساسی مردم کهگیلویه و بویراحمد نیاز گردشگران این استان را نیز تامین کند از سایر برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواهد بود.

دیودیده با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم برای رفع این مشکلات از سوی متولیان امر در حال انجام است، اظهار کرد: در صورت کاهش چنین معضلاتی زمینه لازم برای شتاب بخشی و حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در فعالیت های اقتصادی فراهم شده و استان در بحث اقتصادی در جایگاه شایسته ای قرار می گیرد.

منبع : عصردنا