مربی سابق تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان گفت: چون واقعیات را می‌گفتم و سکوت نمی‌کردم از تیم‌هایی که در آن‌ها بودم، کنار رفتم.

علی‌رضا مرزبان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در پاسخ به این سئوال که چه شد پس از تجربه کار در تیم‌های بزرگی همچون پرسپولیس و سپاهان اکنون در تیم پدیده شاندیز فعالیت می‌کنید، اظهار داشت: به خاطر شهر میلیونی مشهد و هواداران خوبی که دارد و همچنین دوستی و نزدیکی که با اکبر میثاقیان داشتم و آشنایی که با مجموعه پدیده و مسئولان آن دارم به این تیم آمدم.

وی در ادامه و در پاسخ به سئوالی که چه شد با تیم‌هایی همچون پرسپولیس به مشکل برخوردید، تصریح کرد: من همواره آدم مسئولیت‌پذیری بوده‌ام و کار خود را به خاطر مسئولیتم و نه پولی که می‌گیرم انجام می‌دهم به همین خاطر در برابر برخی کارها و اعمال و به دلیل همین مسئولیت‌پذیری هیچ‌گاه سکوت نمی‌کنم.

مربی تیم فوتبال پدیده مشهد افزود: در باشگاهی همانند سپاهان و پرسپولیس زندگی می‌کردم و خودم را متعلق به آن‌ها می‌دانم و خون آن‌ها در بدن من جاری است و به همین خاطر نمی‌توانستم در برابر مشکلاتی که داشتند، سکوت پیشه کنم.

این مربی فوتبال، ساختارهای فوتبال ایران را دارای مشکل دانست و گفت: درد ما این است که در این فوتبال همه چیز را قبول می‌کنیم و اگر مشکلی بود برای ادامه کار خودمان از آن‌ها چشم می‌پوشیم در حالی که من این‌گونه فکر نمی‌کنم.

مرزبان تصریح کرد: هر کجا اشتباهی می‌دیدم آن را بازگو می‌کردم و این‌گونه نبود که چون کمک مربی هستم در برابر مشکلات بی‌تفاوت باشم و کسی که این‌گونه فکر کند در چنین تیم‌هایی دوام نخواهد داشت.

مربی سال گذشته تیم فوتبال سپاهان اصفهان از حضور خود در این تیم گفت و افزود: نمودار مشخص آن تیم سپاهان است که هواداران تیم من را می‌خواستند ولی در آن‌جا در برابر برخی مسائل مقاومت کردم.

وی با اشاره به این‌که از نظر نبوغ فوتبالی در کشور استعدادهایی وجود دارد که در بسیاری از کشورهای دیگر مانند آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اما در بحث تکامل فوتبال سیر مثبتی را طی نمی‌کنیم.

مربی سابق تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس از حضور تیم ملی در جام جهانی گفت و افزود: خود من از کسانی بودم که پس از بازی با کره جنوبی به خیابان رفتم و همراه با مردم خوشحالی کردم ولی این مسکنی برای فوتبال ماست.

مرزبان ادامه داد: رفتن به جام جهانی تنها مسکنی برای فوتبال ما بود چراکه سرمایه‌گذاری در فوتبال ملی نداریم و امروز به جای کار کردن روی پایه‌ها تنها و تنها به فکر تزریق پول‌های کلان به بازیکنان هستیم.

مربی تیم فوتبال پدیده مشهد تصریح کرد: فوتبال ما از نظر کیفیت رشدی نکرده و در جام جهانی با این موضوع درگیر خواهیم بود چراکه برای مثال در نبردهای یک به یک در قسمت دفاعی و نفوذی نیروهای خوب کم داریم.

وی خاطرنشان کرد: با این اوصاف تنها باید خوشحال باشیم که به جام جهانی رفته‌ایم اما نباید انتظار شگفتی‌ساز بودن از تیم ملی داشته باشیم.

انتهای پیام/۲۵۷۱/م۳۰

منبع : خبرگزاری فارس