استاندار کهگیلویه و بویراحمد به نقش عشایر در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: عشایر سرلوحه فرهنگ استقلال اقتصادی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، موسی خادمی عصر امروز در جشن بزرگ عشایر کهگیلویه و بویر احمد که به میزبانی شهرستان و در منطقه اما‌م‌‌زاده جعفر این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه انقلاب اسلامی خواست تاریخی ملت ایران بود، اظهار کرد: این روزها یادآور روزهایی است که ملت در سایه رهبری امام خمینی(ره) با تحقق خواست تاریخی خود تار و پود حکومت طاغوت را در هم شکسته و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

استاندار با اشاره به شعارهای انقلاب اسلامی گفت: یکی از اساسی‌ترین شعارهای انقلاب، استقلال بوده که از ارکان اصلی به وجود آمدن انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد استقلالی در کشور هستیم که پس از گذشت ۳۵ سال از انقلاب تمامی عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و غیره را در برگرفته اگر چه بسیاری از افراد استقلال را تنها در استقلال سیاسی می‌دانند.

خادمی افزود: هم‌اکنون استقلال اقتصادی ما به خوبی آشکار است و اعمال تصمیمات سیاسی درون کشور نیز به معنای واقعی استقلال در سیاست جمهوری اسلامی است.

استاندار در ارتباط با استقلال اقتصادی همچنین گفت: استقلال اقتصادی ریشه در دین اسلام داشته، بسیاری از کشورها اقتصاد خود را زمانی مطلوب می‌خوانند که دارای دو رکن رشد و عدالت باشد این در حالی است که اقتصاد کشور دارای سه رکن اساسی از جمله عدالت، رشد و استقلال اقتصادی است.

وی با تاکید بر این موضوع که استقلال در اقتصاد کشور طی چند سال گذشته خود را بیشتر نشان داده است، خاطرنشان کرد: استقلال اقتصادی به هر ملتی کمک می‌کند که نه تنها در برخی موارد دفاعی عمل نکند بلکه موجب می‌شود در چنین مواردی تهاجمی رفتار کرد و از هیچ بیگانه‌ای تأثیر نپذیرد.  

خادمی به زندگی عشایری اشاره کرد و اضافه کرد: زندگی عشایر یک انتخاب نبوده بلکه تحمیلی از سوی طبیعت بر بشر بوده که انسان نیز با وفق دادن خود با شرایط طبیعت موفق به سازگاری با آن شده و حال به مظهری برای استقلال اقتصادی مبدل شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد زندگی عشایر را بسیار پرمشقت برشمرد و ابراز کرد: با تمامی سختی‌های این قشر بزرگ باید به عنوان سرلوحه فرهنگ مصرف و استقلال اقتصادی در کشور قرار گیرند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ش۳۰

منبع : فارس نیوز