امام جمعه موقت یاسوج گفت: اصل عدم اعتماد به آمریکا با موضوع نرمش قهرمانانه هیچ منافاتی ندارد چرا که ایران دارای منطق گفت‌وگو است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت دوباره ایام محرم اظهار کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در این دهه سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه موقت یاسوج با بیان این‌که مردم استان ما در این دهه به مانند گذشته ولایتمداری خود را ثابت کردند، اظهار کرد: مردم در سرما و زیر باران از عزاداری و سوگواری برای سید‌الشهدا کوتاه نیامدند و نشان دادند که محرم را برای همیشه تاریخ و در سخت‌ترین شرایط زنده نگه خواهند داشت.

حجت‌الاسلام حسینی‌صدر در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان مناسبت‌های مختلف پرداخت و با گرامی‌داشت ۲۶ آبان سال ۵۹ تصریح کرد: در این روز شکست حصر سوسنگرد قهرمان را داریم که رزمندگان اسلام با شجاعت و دلاوری و گوش به فرمان ولی زمانه خود و با دست خالی در برابر دشمن غداره این کار بزرگ را انجام دادند.

وی یکی دیگر از مناسبت‌ها را هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و با بیان لزوم و اهمیت توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی در این خصوص مقام معظم رهبری را به عنوان یک الگوی کامل معرفی کرد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج افزود: جامعه‌ای که در آن افراد به کتاب خواندن مبادرت کنند توسعه و پیشرفت میسر می‌شود و به عکس اگر در هر جامعه‌ای توجه به مقوله کتاب نشود عقب‌ماندگی هر روز بیش از گذشته خواهد بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌صدر در بخش دیگری از خطبه دوم این هفته نماز جمعه شهر یاسوج به موضوع مذاکرات هسته‌ای و چگونگی انجام این مذاکرات اشاره کرد و با ذکر این سخن که در مذاکرات قبل از هر چیز عزت ایران اسلامی مد نظر است، تصریح کرد: شاید عده‌ای این گمان و تصور داشته باشند که عدم اعتماد به آمریکا و نرمش قهرمانانه چه هم‌خوانی با یکدیگر دارد.

وی در ادامه این مطلب افزود: هر دوی این موضوعات با یکدیگر منافاتی ندارند بلکه از روی حکمت بیان شده چراکه اگر می‌گوییم به آمریکا اعتماد نداریم ولی از نرمش قهرمانانه سخن می‌گوییم حاکی از منطق گفت‌وگو و تعامل است که ایران همواره به دنبال آن بوده است.

انتهای پیام/۲۵۷۱/خ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس