وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده عابر پیاده عامل بروز ۶۴ درصد تصادفات رانندگی در جاده‌های ارتباطی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد است.

: رئیس پلیس راهور گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده عامل بروز ۶۴ درصد از رانندگی در جاده‌های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش “عصردنا” ، ابوالحسن ملکی ظهر امروز در نشست کمیسیون بررسی سوانح رانندگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال ۹۲ چهار فقره تصادف فوتی در جاده‌های ارتباطی درون شهری استان رخ داد که ۲۵ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد تعداد بروز تصادفات جرحی در جاده‌های ارتباطی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد در این مدت را ۸۰۱ مورد دانست و افزود: ۸۹۰ نفر در این تصادفات مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده عابر پیاده عامل بروز ۶۴ درصد تصادفات رانندگی در جاده‌های ارتباطی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد است.

ملکی اظهار کرد: بیشترین سن رانندگان مقصر در بروز تصادفات در جاده‌های درون شهری کهگیلویه و بویراحمد بین ۲۵ تا ۳۵ سال است.

وی بیشترین ساعات بروز تصادفات رانندگی در جاده‌های درون شهری کهگیلویه و بویراحمد را بین ساعت ۱۲ تا ۱۴ عصر و ۱۸ تا ۲۰ شب اعلام کرد.

ملکی عنوان کرد: ۳۶ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های ارتباطی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد از سوی کارشناسان پلیس راهور این استان شناسایی و برای رفع آنها مکاتباتی با شهرداری‌های استان انجام شده است.

وی ابراز داشت: رانندگان و عابران پیاده در جاده‌های ارتباطی درون شهری کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام گذارند زیرا این امر موجب حفظ سلامت و ایمنی آنان می‌شود و عابران پیاده نیز هنگام عبور از عرض خیابان از پل‌های هوایی، گذرگاه‌ها و خطکشی‌ها استفاده کنند تا خطری آنان را تهدید نکند. /فارس

منبع : عصردنا