رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت حمایت ویژه مسئولان کشوری از توسعه صنعت در این استان تأکید کرد.

داریوش دیودیده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در با اشاره به اینکه استقرار صنایع و شهرک‌های صنعتی در عمر زیادی ندارد، اظهار داشت: امیدواریم که با فضایی که در کشور درست شده صنعت و اقتصاد این   نیز روی پیشرفت و توسعه را به خود ببیند.

وی ادامه داد: رشد و توسعه این استان در حوزه صنعت در گرو توسعه صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از محرومیت‌ تاریخی رنج می‌برد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند و با فعال کردن صنایع و کارخانجات آن جان دوباره‌ای به صنعت و تولید آن دهند.

دیودیده ابراز داشت: دولت می‌تواند با ارائه کمک‌های بلاعوض، تسهیلات ارزان قیمت و آموزش‌ نیروهای صنعتی و صاحبان صنعت جان دوباره‌ای به صنایع این استان کمتر برخوردار دهند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد راکد هستند که می‌توان با کمک‌های دولتی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فعال‌سازی آنها کمک کرد و در سایه آن تولید و اشتغال استان نیز رونق بگیرد.

دیودیده با بیان اینکه در سال‌های گذشته تسهیلات چندانی برای توسعه صنعت در مناطق کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته نشده بود، عنوان کرد: امیدواریم که از سوی وزارتخانه صنعت و معدن تسهیلات ویژه‌ای برای فعال کردن صنایع راکد استان‌های کمتربرخوردار در نظر گرفته شود.

وی همچنین اذعان داشت: در بحث وثیقه‌ها نیز نباید شرایط استان‌های کمترتوسعه‌یافته با استان‌های برخوردار و توسعه‌یافته یکسان باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/ذ۳۰

منبع : فارس نیوز