مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در جامعه، دستگاه‌های دولتی باید توجه بیشتری به آن‌ها داشته باشند.

سید علی فتح میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در پیشبرد برنامه‌های سازمان‌های دولتی اظهار داشت: خوشبختانه سازمان‌های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر رشد خوب و قابل توجهی داشتند.

فعالیت ۱۵۰ تشکل مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به  فعالیت خانه تشکل‌ها در استان ادامه داد: هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ تشکل مردم نهاد در سطح استان در حال فعالیت هستند.

میرمحمدی در ادامه با بیان اینکه عمده فعالیت سازمان‌های مردم نهاد استان در حوزه‌های اجتماعی، مذهبی، هنری، محیط زیست، درمانی و مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان‌های مردم نهاد در استان ما از سابقه چندانی برخوردار نیستند می‌توان با تقویت و بها دادن به آن‌ها از ظرفیت آن‌ها برای رشد و اعتلای جامعه در مباحث مختلف بهره برد.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مسائل مختلف و ظرفیت بالایی که در میان مردم برای همکاری و عضویت در سازمان‌های مردم نهاد وجود دارد، خاطرنشان کرد: باید مردم را با زمینه کاری و اهمیت این سازمان‌ها آشنا کنیم.

نگاه ژرف و اسلامی به مسائل سرلوحه کار سازمان‌های مردم نهاد قرار گیرد

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همچنین وظیفه مسئولان و متولیان سازمان‌های مردم نهاد را بسیار حساس دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که در این سازمان‌ها فعالیت می‌کنند باید اطلاعات خود را به روز و سعی کنند به صورت مداوم در زمینه کاری خود آموزش‌های لازم را ببینند.

میرمحمدی با اشاره به اینکه کسانی که در سازمان‌های مردم نهاد فعالیت می‌کنند افراد تحصیل کرده و خیرخواه هستند، عنوان کرد: باید نگاه ما به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد نگاهی ژرف و اسلامی باشد.

وی در ادامه از دستگاه‌های دولتی استان خواست تا با سازمان‌های مردم نهاد همکاری لازم را داشته باشند چراکه این گروه‌های مردمی بدون هیچ چشم‌داشتی بخشی از وظایف این دستگاه‌ها را برعهده می‌گیرند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۸/م۳۰

منبع : خبرگزاری فارس