سرپرست فرمانداری بویراحمد بر ضرورت تهیه تقویم یادواره شهدای کهگیلویه و بویراحمد توسط بنیاد شهید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز ستاد یادواره شهدای شهرستان بویراحمد با حضور فتاح محمدی سرپرست فرمانداری، حمید دانش‌آموز معاون فرماندار معاون پژوهشی و فرهنگی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد.

فتاح محمدی در این نشست ضمن خسته نباشید و خدا قوت به مجموعه کسانی که در راستای ارتقاء فرهنگ و ایثار و شهادت در جامعه تلاش مضاعفی دارند، اظهار کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی راهی جز تکلیف ندارند و همگان باید در راستای اهداف نظام حرکت کنند.

سرپرست فرمانداری بویراحمد در ادامه هدف از شکل‌گیری ستاد ساماندهی یادواره‌های است که به صورت غیر متمرکز در سطح شهرستان برگزار می‌شود، گفت: به منظور ساماندهی هرچه بهتر یادواره‌های شهدا بنیاد شهید از یادواره‌های شهدا تهیه و تدوین کند تا بر اساس آن تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر این‌که با تهیه تقویم یادواره شهدا می‌توان به نحو مطلوب مراسمات یادواره شهدا در سطح شهرستان و استان را ساماندهی کنیم، گفت: با طراحی و تهیه تقویم از سوی بنیاد شهید می‌توان اعتبارات مورد نیاز یادواره را در سطح استانی و شهرستانی مشخص کرد.

سرپرست فرمانداری بویراحمد در ادامه تصریح کرد: با تهیه و طراحی تقویم یادواره شهدا و مشخص شدن میزان اعتبارات مورد نیاز طرح به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود تا با برنامه‌ریزی بهتر بتوان برنامه‌ای در خور شان شهدا در سطح شهرستان، بخش‌ها و دهستان ها برگزار کنیم.

محمدی بر ساماندهی هرچه بهتر یادواره‌های شهدا تاکید کرد و گفت: با تهیه تقویم یادواره شهدا باید متناسب با موقعیت جغرافیایی مناطق یادواره‌ها را برگزار کنیم تا بتوان بازخورد و اثرپذیری بهتری در این خصوص داشته باشیم.

این مسئول ضمن تاکید مجدد به مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: با تهیه تقویم یادواره برآورد ریالی از جهت برگزاری یادواره‌ها داشته باشند تا بتوان در سال آینده از اعتبارات جهت برگزاری یادواره‌ها استفاده کرد و مشخص شود چه یادواره‌ای باید برگزار شود.

وی در بخشی دیگر از بیانات خود بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: این فرهنگ در اصالت ما وجود دارد و مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است کلمه ایثار به معنای اثر گذاشتن است.

سرپرست فرمانداری بویراحمد تصریح کرد: یک امت اگر می‌خواهد اصلاح شود نیاز به ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت دارد و بنیاد متصدی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از این‌رو دیگر دستگاه‌ها باید این فرهنگ را نشر دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ی۳۰

منبع : خبرگزاری فارس