سرپرست اداره‌کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دی‌ماه سال جاری پنج پروانه کاربرد علامت استاندارد در صنایع مختلف کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

مرتضی رهنما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ فقره پروانه استاندارد در صنایع مختلف صادر شده است.

سرپرست اداره‌کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دی‌ماه سال جاری پنج پروانه کاربرد علامت استاندارد در صنایع مختلف صادر شد.

وی عنوان کرد: امنیت غذایی محصولات تولید شده استاندارد جایگاه ویژه‌ای در رضایت مشتری در بازار داخلی و خارجی دارد.

رهنما با بیان اینکه وجود سیستم‌های ارزیابی کیفی؛ مهم‌ترین ویژگی ارزیابی صنعت سالم و استاندارد است اظهار داشت: واحدهای تولیدی محصولات غذایی که اولویت تولید و عملکرد خود را بر مبنای استاندارد‌سازی و کیفیت قرار می‌دهند قابلیت و حضور مستمر در عرصه بازارهای صادراتی را دارند.

وی به اهمیت استاندارد در زندگی افراد پرداخت و خاطرنشان کرد: مردم امروزه استاندارد را به عنوان حق خود و مطالبه ملی می‌شناسند و باید با بالا بردن استانداردها و خرید محصولات داخلی و با کیفیت؛ بتوانیم صنعت کشور را رونق ببخشیم.

رهنما تصریح کرد: اگر در تولیدات داخلی به کیفیت کالا توجه داشته باشیم توان رقابت با کالاهای وارداتی به کشور امکان‌پذیر بوده و تمایل به مصرف کالای داخلی با رعایت استاندارد و کیفیت افزایش می‌یابد.

این مسئول با ابراز خرسندی از همکاری عموم مردم، مسئولان و رسانه‌های مختلف استان در راستای همکاری و پیشبرد اهداف استاندارد در جامعه عنوان کرد: تعامل رسانه‌ها با این اداره بسیار رضایت‌بخش بوده و با همکاری مسئولان و رعایت استاندارد در تمامی واحدهای مختلف می‌توان رضایت مردم را جلب کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ط۲۰

منبع : فارس نیوز