معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اختصاص حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی قدمی مثبت در مسیر صنعتی شدن کشاورزی استان است.

ابوالحسن صداقت‌کیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: مبلغ ۲۰ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان برای خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی به این استان اختصاص یافته که امید است شاهد تحول در بخش مکانیزاسیون کشاورزی باشیم.

وی ادامه داد: با تزریق این مبلغ به بخش کشاورزی، ضریب مکانیزاسیون در مزارع افزایش خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیاست جهاد کشاورزی در استان خروج کشاورزی از حالت سنتی به مدرن است، تصریح کرد: با این اعتباری می‌توان قدمی در مسیر ورود به کشاورزی صنعتی برداشت.

چشم‌انداز تولید گندم در ۵ سال آینده کهگیلویه و بویراحمد

صداقت‌کیش در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تدوین برنامه پنج ساله تولید گندم در این استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان و محققین بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در حال تدوین این برنامه مهم هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این برنامه پنج ساله به گونه‌هایی برنامه‌ریزی شده که در سال ۹۷، میزان تولید گندم آبی این استان به چهار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار و تولید گندم دیم به یک‌هزار و ۳۵۰ کیلوگرم برسد.

صداقت‌کیش متوسط تولید گندم آبی در کهگیلویه و بویراحمد و در حال حاضر را ۲ هزار و ۸۰۸ کیلوگرم در هکتار و متوسط تولید گندم دیم را ۸۳۵ کیلوگرم در هکتار اعلام کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بخش کشاورزی را در شاخه‌های مختلف آن یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای رونق اقتصاد این استان دانست.

انتهای پیام/۸۲۰۰۵/م۴۰

منبع : خبرگزاری فارس