پس از یک وقفه و تعطیلی لیگ دسته یک فوتبال کشور، از فردا-شنبه-موتور این لیگ روشن خواهد شد…

آرش کنارکوهی(دبیر بخش ورزشی )

shahrdariپس از یک وقفه و تعطیلی لیگ دسته یک فوتبال کشور، از فردا-شنبه-موتور این لیگ روشن خواهد شد.

در ورزشگاه تختی یاسوج و از ساعت ۱۴ تیم شهرداری این شهر به مصاف نساجی قائم شهر خواهد رفت.

شهرداری در این مسابقه میزبان تیمی است که با ۱۶ امتیاز در رده پنجم جدول گروه الف قرار دارد. مازنی ها از ۵ مسابقه اخیر خود تنها ۵ امتیاز کسب کرده اند و به نظر می رسد که شرایط این تیم در این روزها چندان مساعد نباشد و این تیم روز اخیر سکانش را به دست نادر دست نشان داده  و هنوز از بحران خارج نشده است و این بهترین فرصت برای شهرداریچیهاست تا امتیازات کامل این مسابقه را از حریف خود بگیرند. و آن طرف  میدان؛ هادی برگی زر شاگردانش را به صف خواهد کرد.  مربی که تیمش  در ۵ بازی آخر خود ۹ امتیاز کسب کرده و روند رو به رشدی را آغاز کرده است و در این هفته ها موفق شد خود را از ته جدول جدا کند و با صعودی ۵ پله ای به رده هشتم برسد. غولکش ها که هفته های اول را بخواب رفته بودند، کم کم به خود آمده اند تا غبار از روی چهره همیشگی و سالهای پیشش برداشته شود  و زنگ خطری برای سایر تیم های گروه الف باشد چرا که غولکش در حال بیدار شدن است و به حتم تماشاگران یاسوجی بیشتر از قبل تیمشان را حامی خواهند بود.

naft (1)اما دیگر تیم هم استانی-نفت و گاز گچساران-کمی شرایطش با شهرداری متفاوت است چرا که این تیم هفته هاست که در کورس قهرمانی در گروه ب این مسابقات قرار دارد و به نظر می رسد با توجه به خریدهای خوبی که در فصل و انتقالات نیز داشته است در نیم فصل دوم مسابقات روند موفقیت آمیزش را طی کند و از امیدهای اول قهرمانی باشد.

شاگردان محمدحسین ضیایی در ورزشگاه شهدای صنعت نفت گچساران میزبان تیم راهیان کرمانشاه خواهد بود، تیمی که از پنج مسابقه اخیر خود ده امتیاز کسب کرده و حریف بسیار سختی برای نفتی ها محسوب خواهد شد و می توان این دیدار حساس را یک دیدار شش امتیازی دانست چرا که کرمانشاهی ها با نفتی ها تنها یک امتیاز اختلاف دارند و این یعنی گچسارانی ها می بایست با تمام قوا مقابل این تیم ظاهر شوند. راهیان که در مسابقه با نفت سه بازیکن خود را بعلت مصدومیت ندارد در فصل نقل و انتقالات  با جمال حق شناس از مس رفسنجان، مصطفی مهدوی کیا از الوند همدان، وحید ارمی از نیروی زمینی تهران و حسن یوسفی  از استقلال خوزستان قرار داد بسته اند تا در ادامه مسابقات حریف مقاوم و مستقیمی برای نفتی ها باشند.

روز شنبه تماشاگران گچسارانی نیز همانند یاسوجی ها، سکوهای ورزشگاه نفت را به تصرف در خواهند آورد تا پس از دوری چند وقته از ورزشگاه، باری دیگر رونمایی تیم قوی تر از قبل ضیایی را شاهد باشند، تیمی که قهرمانی را دور از دسترس نمی بیند.

برنامه کامل مسابقات:

** گروه نخست:

روز جمعه ۶ دی ماه:

* پدیده شاندیز مشهد – گل گهر سیرجان، ساعت ۱۴، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

روز شنبه ۷ دی ماه:

* شهرداری بندرعباس – استقلال اهواز، ساعت ۱۴، ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس

* الوند همدان – سیاه جامگان مشهد، ساعت ۱۴، ورزشگاه قدس همدان

* شهرداری یاسوج – نساجی قائم شهر، ساعت ۱۴، ورزشگاه تختی یاسوج

* فولاد یزد – نیروی زمینی تهران، ساعت ۱۴، ورزشگاه شهید نصیری یزد

* صنعت نفت آبادان – گهر دورود، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه تختی آبادان

** گروه دوم:

شنبه ۷ دی ماه:

* بدر بندرکنگ – ایرانجوان بوشهر، ساعت ۱۴، ورزشگاه اختصاصی بدر

* ابومسلم مشهد – پاس همدان، ساعت ۱۴، ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

* نفت گاز گچساران – راهیان کرمانشاه، ساعت ۱۴، ورزشگاه اختصاصی نفت و گاز گچساران

* پارسه تهران – یزد لوله، ساعت ۱۴، ورزشگاه صنایع دفاع تهران

* پرسپولیس شمال – پیکان تهران، ساعت ۱۴، ورزشگاه شهید وطنی قائم شهر

* نفت مسجدسلیمان – آلومینیوم هرمزگان، ساعت ۱۴:۱۵، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

تیم های گیتی پسند اصفهان و مس رفسنجان به ترتیب از گروه های نخست و دوم لیگ دسته یک فوتبال، در هفته سیزدهم استراحت دارند.

منبع : کبنانیوز