با حضور ۱۷ گروه نمایشی از ۷ استان کشور، ششمین جشنواره نمایش عروسکیمنطقه ۲ کشور در یاسوج برگزار می شود.

نمایش عروسکیسایت مردم استان (ک و ب) : رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری ششمین جشنواره منطقه ۲ کشور در یاسوج خبر داد.

سید هانی حسینی به تشریح برنامه های این جشنواره پرداخت و گفت: دوسالانه نمایش عروسکی کشور از امروز در ۴ منطقه آغاز شد و تا ۱۴ تیر ماه شاهد برگزاری این جشنواره در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: جشنواره منطقه ۲  با حضور ۷ استان آذربایجان غربی، تهران، مرکزی، هرمزگان، ، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد از فردا صبح در یاسوج کار خود را آغاز می کند و مراسم اختتامیه شب پنج شنبه ۱۳ تیر ماه خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه از مجموع این ۱۷ گروه نمایشی ۱۱ گروه مربوط به اعضا و شش گروه نیز مربوط به مربیان کانون های فکری و کودکان است، گفت: در پایان جشنواره دو گروه برتر بخش اعضا و چهار گروه برتر بخش مربیان به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا خواهند کرد.
وی به داوران این جشنواره اشاره کرد و گفت: حسن دادشکر، فهیمه میرزاحسینی و امیر مشهدی عباس داوران بخش تئاتر عروسکی مربیان و ، لیلی دولت آبادی و نوشین فرهادی داوران بخش اعضا هستند.

حسینی استفاده از برنامه ها و  ‌برپایی کارگاه های آموزشی بریا کودکان و نوجوانان و مربیان کانون های استان را از اهداف این جشنوراه عنوان کرد و گفت: این جشنواره میزبان بیش از ۱۷۰ نفر از اعضا، میهمانان و مسئولین کشوری . استانی خواهد بود که علاوه بر شرکت در جشنوراه از جاذبه های طبیعی و گردشگری استان نیز بازدید خواهند کرد.

وی از انتشار ویژه نامه این جشنواره در سه شماره با عنوان « » ( عروس – بانوی بزرگ) خبر داد و گفت: برنامه کودک و نوجوان شبکه استانی دنا، «غنچه گلا» پخش زنده این برنامه را به عهده دارد و سه برنامه رادیویی نیز به این جشنواره اختصاص داده شد.

رئیس کانون پرورش فکری استان به برنامه زمان بندی اجرای نمایش ها اشاره کرد و گفت: در روز چهارشنبه ساعت ۹:۳۰ نمایش «مورموری‌ها و تار تاری‌ها» از استان آذربایجان غربی، ۱۰:۳۰ «هتل مترسک» از تهران، ۱۱:۳۰  «ماه پیشونی چنین بود» از مرکزی، ۱۴:۳۰ «» از هرمزگان، ۱۵:۳۰ «» از یزد، «آخرین جیکوی قهرمان» از  ایلام ساعت ۱۶:۳۰ ، «سنگ‌ها بی‌گناهند» از آذربایجان غربی ۱۷:۳۰، «گرگ قصه‌ها »از تهران  ۱۸:۳۰ و نمایش از یزد ساعت ۱۹:۳۰در سالن نمایش حسین پناهی به اجرا گذاشته می‌شوند.

وی برنامه اجرای نمایش های روز پنج شنبه را به این شرح عنوان کرد: «» از تهران ساعت هشت صبح،  «دریای سرخ» از هرمزگان ساعت ۹:۳۰ ، «مرغک بودن» از آذربایجان غربی ساعت ۱۰:۳۰ ، «شش جوجه کلاغ» از یزد ساعت ۱۲:۳۰  و  «» از استان مرکزی ساعت ۱۶ عصر ۵ نمایشی هستند که در بخش مربیان به نمایش گذاشته می شوند.

حسینی افزود: نمایش «آسیاب بچرخ» از ایلام ساعت ۱۱:۳۰ ، «کلوچه‌های خدا» از کهگیلویه و بویراحمد  ساعت ۱۴:۳۰و «» از ایلام ساعت ۱۷ به اجرا در می آیند.

: