سمینار تخصصی معماری استانی، برای نخستین‌بار در کهگیلویه و بویراحمد در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، صبح امروز و برای نخستین‌بار در سطح ، سمینار تخصصی معماری استانی در واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

فرزاد حیدری مدیر‌گروه معماری دانشگاه آزاد گچساران در این سمینار اظهار کرد: سمینار تخصصی معماری در سطح در واحد گچساران برای نخستین‌بار توسط گروه معماری این واحد برگزار شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این سمینار آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان نسبت به مباحث نظری مطرح در این رشته است.

مدیرگروه معماری دانشگاه آزاد گچساران ابراز داشت: بسیاری بر این باورند که معماری کشور ما دچار سردرگمی و بی‌شخصیتی شده است.

حیدری تصریح کرد: شناخت معماری گذشته و شناخت و تحلیل مناسب از وضع موجود معماری جهان در کنار هم می‌تواند ما را از بیراهه رفتن‌ها باز دارد.

وی خاطرنشان کرد: امید است با کنار گذاشتن «من‌ها» به یک «مای» معماری دست یابیم «مایی» برگرفته از فرهنگ غنی ایران اسلامی.

حیدری ادامه داد: از آنجا که تمامی عوامل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در شکل بخشیدن به ویژگی‌های یک سرزمین دخالت کامل دارد، در سیمای معماری و شهرسازی آن نیز اهمیت داشته و منعکس است.

مدیرگروه معماری دانشگاه آزاد گچساران عنوان کرد: به بیان دیگر هنر معماری بیش از هر هنر دیگر در ارتباط مستقیم با تمام ویژگی‌های زندگی یک جامعه قرار دارد.

حیدری یادآور شد: بحران هویت در معماری معاصر و در دانشکده‌های معماری از جمله مباحثی است که باید به آن اهتمام و توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/ب۳۰

منبع : فارس نیوز