رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل نبودن زیرساخت‌ها تعدادی از نخبگان استان در پارک‌های علم و فناوری سایر استان‌ها فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی مرادی عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بنیاد نخبگان در اموری چون وظیفه‌شناسایی، هدایت، توانمندسازی و به‌کارگیری نخبگان به طور جد فعالیت می‌کند، اظهار کرد: نخبه‌پروری وظیفه‌ای فراسازمانی است و آموزش و پرورش، آموزش عمومی و آموزش عالی در زمینه نخبگان فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آخرین آمار نخبگان کشور حدود ۱۳ هزار نفر است و در استان نیز امسال سه نفر از برگزیدگان کشوری کنکور به جمعیت نخبگان کهگیلویه و بویراحمد اضافه شده‌اند.

مرادی با اشاره به این‌که در حدی که در رسالت بنیاد نخبگان باشد از ایده‌های نخبگان حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: در سال‌جاری اعتبار نمونه‌سازی از سوی بنیاد نخبگان به دارندگان ایده‌های برتر تعلق می‌گیرد که سقف آن سه میلیون تومان به صورت بلاعوض است.

رئیس بنیاد نخبگان استان جشنواره‌ها را مکانی برای بازاریابی محصولات، تبادل اطلاعات نخبگان و سایر زمینه‌های فعالیت نخبگان خواند و ابراز داشت: دو جشنواره علم تا عمل و جشنواره منطقه‌ای خلیج فارس را پیش رو داریم.

 مرادی با بیان این‌که جشنواره علم تا عمل با رویکرد دانش‌بنیان برگزار می‌شود، بیان کرد: با مشکلات فراوان توانستیم برای جشنواره علم تا عمل ۱۰ طرح جذب کنیم که این نبود طرح‌ها به فراهم نبودن زیرساخت‌ها برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان برمی‌گردد.

وی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را پارک علم و فناوری و مراکز رشد خواند و تاکید کرد: متاسفانه در کهگیلویه و بویراحمد ساخت پارک علم و فناوری دچار حاشیه‌های فراوان شد و دانشگاه یاسوج به عنوان متولی این پارک نتوانست آن را آماده کند.

رئیس بنیاد نخبگان با اشاره به این‌که تمام انتقادات متوجه دانشگاه یاسوج نیست بلکه باید زمین در اختیار این دانشگاه برای ساخت این پارک قرار می‌گرفت، عنوان کرد: مدیران ارشد باید نگاهی ویژه به اقتصاد دانش‌بنیان و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه تولید ثروت از دانش داشته باشند.

مرادی افزود: به دلیل نبودن زیرساخت‌ها تعدادی از نخبگان استان در پارک‌های علم و فناوری سایر استان‌ها فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۰/غ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس