روستای دزک از توابع بخش سوق در حالی از نعمت گاز بی‌بهره است که کمتر از ۳۰۰ متر با شبکه گاز فاصله دارد.

فایز پورفرشاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: روستای «دزک» در فاصله سه کیلومتری سوق و با داشتن تنها ۲۰۰ متر فاصله با لوله گاز، از نعمت گاز طبیعی محروم است.

دهیار دزک با اشاره به مسافت سه کیلومتری روستا از مرکز بخش تصریح کرد: ۷۰ خانوار با جمعیت ۳۷۶ نفر در دل این روستا امرار معاش می‌کنند.

پورفرشاد عدم اجرای طرح هادی در روستای «دزک» را عامل محروم ماندن از نعمت گاز دانست و افزود: مشکل اجرای طرح هادی نیز به فرسودگی لوله‌های انتقال آب برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستا از آغاز انقلاب تاکنون از طریق لوله‌کشی تأمین شده است، ابراز داشت: عمر لوله‌های انتقال آب بیش از ۳۳ سال بوده و فرسوده شده‌اند.

دهیار «دزک» خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن اجرای طرح هادی را منوط به انتقال یک متری لوله‌های آب به زیرزمین می‌داند و آبفای روستایی شهرستان این مهم را در نظر نمی‌گیرد.

به گفته پورفرشاد بهسازی لوله‌ها و فراهم کردن زمینه اجرای طرح هادی در دستور کار آبفای روستایی شهرستان در زمان تصدی مدیریت سابق این اداره بوده ولی مدیریت جدید آبفای روستایی کهگیلویه این طرح را از برنامه خود خارج کرده است.

دهیار «دزک» روکار بودن لوله‌های انتقال آب را مانع اصلی اجرای طرح هادی دانست و ابراز داشت: عدم اجرای طرح هادی جلوی کارهای عمرانی این روستا را گرفته است.

دهیار «دزک» با اشاره به مهاجرت ۳۷ خانوار این روستا به شهر، نبود گاز طبیعی را از دلایل مهاجرت خواند و گفت: فراهم آوردن حداقل امکانات رفاهی و خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به روستاییان یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها است که باید از سوی مسئولان مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/غ۳۰

منبع : فارس نیوز