امام جمعه دهدشت در دیدار رئیس علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دهدشت مرجع چهار شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است، بر لزوم ترفیع مشکلات حوزه درمان و بهداشت شهرستان کهگیلویه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، عصر امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با امام جمعه دهدشت دیدار و درباره وضعیت درمانی شهرستان کهگیلویه بحث و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این نشست، توجه به معنویت و باور امور دینی در درمان را از ویژگی‌های دکتر چمن برشمرد و اظهار داشت: تبیین مسائل دینی و نقش معنویت در سلامت افراد، اگر از زبان متولیان این حوزه به پزشکان تبیین شود اثرگذاری بهتری خواهد داشت.

امام جمعه دهدشت سلامت را جریان پایه جامعه دانست و با بیان اینکه دغدغه بیمار شدن به نوعی افسردگی ایجاد می‌کند، افزود: در صورت تضمین سلامت، رشد و تعالی حاصل خواهد شد.

این کارشناس مذهبی، اسلام را ناظر بر سه بعد جسم، روح و جسم انسان دانست و با تأکید بر لزوم تعمیق باورهای دینی و معرفتی در جامعه پزشکان اذعان داشت: معرفت و معنویت درونی پزشکان، در بهبود سلامت بیماران تأثیر بسزایی دارد.

حسینی از شهر دهدشت به عنوان مرجع چهار شهرستان در حوزه درمانی در استان نام برد و با تأکید بر لزوم توجه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، تصریح کرد: امروز نگاه چهار شهرستان کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در همه زمینه‌ها بخصوص در حوزه بهداشت و درمان به شهر دهدشت است.

به گفته حسینی اگر امکانات و تجهیزات پزشکی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت تأمین شود نیاز درمانی سایر شهرستان‌ها نیز مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) با راه‌اندازی اورژانس خاتم‌الانبیای دهدشت ابراز داشت: با راه‌اندازی اورژانس بخشی از مشکلات بیمارستان دهدشت ترفیع پیدا کرده ولی بخش رادیولوژی نیازمند تجهیزات اساسی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه نبود سونوگرافیست زن در دهدشت را از معضلات حوزه درمان این شهر برشمرد و خواستار توجه ویژه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به این موضوع شد.

امام جمعه دهدشت نبود جراح مغز و اعصاب، و متخصص در برخی رشته‌ها را از دیگر مشکلات دهدشت عنوان و خاطرنشان کرد: رفع مشکلات حوزه درمان و بهداشت دغدغه مسئولان و مردم شهرستان کهگیلویه است.

حسینی تیم پزشکی دهدشت را از نیروهای تازه‌کار و در حال گذراندن طرح آموزشی دانست و گفت: ترتیب دادن اکیپ متخصص و فوق‌تخصص از سایر استان‌ها به صورت پاره وقت به منظور ویزیت مردم دهدشت ضروری است.

امام جمعه دهدشت با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در هفته بسیج، فعالیت بیمارستان صحرایی توسط بسیج جامعه پزشکی کهگیلویه در بخش چاروسا را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: در بازدیدی که از این منطقه داشتم مردم از عملکرد این تیم رضایت داشتند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/ی۳۰

منبع : خبرگزاری فارس