مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد ۲۶ درصدی اعضاء شبکه کتابخوان حرفه‌ای در استان گفت: باید تلاش کرد که حداکثر سرگرمی جوانان و نوجوانان استان توجه به کتاب و کتابخوانی باشد.

در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در   از رشد ۲۶ درصدی اعضاء شبکه در خبر داد و اظهار کرد: شبکه نخستین شبکه کتاب محور در ایران بوده که فعالیت رسمی خود را از ۴ مرداد ماه ۱۳۹۰ به آدرس www.booki.ir آغاز کرده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد هدف از این شبکه را وجود فضایی مجازی جهت بحث و تبادل نظر در مورد کتاب‌های مورد علاقه کتابخوانان، نویسندگان، ناشرین و کلیه علاقه‌مندان عرصه کتاب می‌باشد که کاربران آن متناسب با گروه سنی خود به امکانات مختلفی برای بحث و تبادل نظر دست می‌یابند.

حسینی با تاکید بر این‌که به منظور معرفی هرچه بهتر شبکه کتابخوان حرفه‌ای در سطح کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های خوبی از سوی مجموعه کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته است، گفت: انتظار می‌رود اصحاب رسانه اعم از مکتوب و مجازی نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه همکاری لازم با این نهاد داشته باشند.

وی تعداد اعضاء حرفه‌ای تا پایان سال ۱۳۹۱ در کهگیلویه و بویراحمد را  ۴۹۲ نفر عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار سال گذشته  تا پایان شش ماهه اول سال جاری تعداد اعضای شبکه کتابخوان حرفه‌ای به ۶۲۰ نفر رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد ۲۶ درصدی اعضاء شبکه کتابخوان حرفه‌ای در استان اظهار کرد: باید درصد عضویت در این حوزه  بیشتر شود از این‌رو باید تلاش کرد که حداکثر سرگرمی جوانان و نوجوانان استان توجه به کتاب و کتابخوانی باشد.

وی گفت: در افق ۱۴۰۴ سرانه مطالعه و کتابخانه کشور باید به برترین کشور منطقه و جزو ۱۵ کشور برتر جهان برسیم که تا پایان ۱۴۰۴ باید به ۳۵ درصد در عضویت کتابخانه‌های عمومی برسیم.

حسینی عضویت در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد را پنج درصد عنوان کرد و گفت: متوسط کشوری ۵/۲ درصد است که فاصله زیادی با درصد اصلی داریم از این‌رو باید اقدامات لازم برای افزایش و ارتقای عضویت در کتابخانه‌ها را داشته باشیم.

این مسئول سرانه مطالعه در اردیبهشت ماه سال گذشته در زمینه کتاب‌های غیردرسی را ۱۵ دقیقه و ۲۲ ثانیه عنوان کرد و گفت: این میزان از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که در حوزه مطالعه کتاب‌های غیر درسی چاپی سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ با چهار پله صعود از رتبه ۱۵ به رتبه ۱۱ رسیدیم گفت: در زمینه روزنامه‌های الکترونیک رتبه استان در کشور دوم و بالاتر از متوسط کشوری بوده به طوری‌که این زمان در استان ۱۱ دقیقه و هشت ثانیه و در متوسط کشوری پنج دقیقه و ۵۵ ثانیه است.

حسینی با تاکید بر این‌که در زمینه روزنامه‌های نوشتاری نیز متوسط مطالعه در کهگیلویه و بویراحمد سه دقیقه کمتر از متوسط کشوری است، گفت: در حوزه روزنامه‌های الکترونیک رتبه استان در کشور دوم که بالاتر از متوسط کشوری بوده به طوری که این زمان در استان ۱۱ دقیقه و هشت ثانیه و در متوسط کشوری ۵ دقیقه و ۵۵ ثانیه گزارش شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مطالعه اینترنت این استان با ۵۰ دقیقه در روز رتبه اول کشور را دارد که استان چهارمحال و بختیاری با ۱۸ دقیقه در رتبه آخر کشور قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نمایه نشریات و مقالات به صورت کشوری و استانی به دو صورت آنلاین و آفلاین در تمام کتابخانه‌های استان نیز اجرا می‌شود که مقالات سال ۵۷ تاکنون را می‌توان بر روی این نمایه مشاهده کرد و در بخش آنلاین یک میلیون و ۵۰۰ هزار مقاله و در آفلاین ۹۰۰ هزار مقاله قابل مشاهده است.