مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۷۹ درصدی کمک‌های مردمی به مددجویان این استان خبر داد.

عبدالمجید فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به تعداد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر قریب به ۳۱ هزار و ۷۶۴ خانواده از خدمات متفاوت این نهاد بهره‌مند می‌شوند که تاکنون خدمات ارزنده‌ای به آنها ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد تعداد ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان را ۶ هزار و ۲۸۰ نفر برشمرد و گفت: ۴ هزار و ۹۶۴ حامی سرپرستی از این ایتام را عهده‌دار هستند و ماهیانه مبالغی به حساب این ایتام واریز می‌کنند.

فرهادی با بیان این‌که قریب به ۹۴ هزار نفر زیرپوشش خدمات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد هستند، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۲ دانش‌آموز و ۴ هزار و ۱۰۰ دانشجو بوده که متناسب با نیاز آنها خدمات ارزنده‌ای به جامعه هدف ارائه می‌شود.

این مسئول به میزان مشارکت‌های کمیته امداد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در امر مشارکت‌ ابعاد مختلفی در سرفصل‌های گوناگون خدمات‌رسانی می‌کند که در حوزه صندوق‌های صدقات به رشد ۳۷ درصدی رسیدیم که این حرکت خوبی است و انتظار می‌رود در این حوزه و حوزه‌های دیگر نیز میزان مشارکت‌ها بیشتر شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ۱۰۰ درصد کمک‌هایی که توسط مردم ارائه می‌شود کمک‌های موردی که از محل صدقات و درآمدی ۱۵ درصد آن به بحث درمان، پنج درصد بهداشت، سه درصد هزینه مددجویی، دو درصد ازدواج، پنج درصد وام کارگشایی و ۳۰ درصد عمرانی و درصدهای دیگر به بخش‌ها و حوزه‌های مختلف ارائه می‌شود.

فرهادی بیان داشت: هزار و ۱۶۶ مورد طرح اشتغالزایی و ۱۴۶ مورد کاریابی از دیگر خدمات کمیته امداد در هشت ماه می‌باشد که بالغ بر ۸۱ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به این‌که در امر مشارکت مردم برای برآوردن نیازهای مددجویان در سرفصل‌های متفاوت ۷۹ درصد رشد داشتیم، گفت: در هشت ماهه گذشته سال جاری میزان کمک‌های مردمی ۵۴ میلیون و ۳۶۴ هزار ریال بوده که این رقم نشان از اعتماد مردم به این نهاد می‌باشد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ش۳۰

منبع : خبرگزاری فارس