فرماندار چرام گفت: رشد و بالندگی و شکوفایی کشور از طریق تحقیق و پژوهش تأمین شده و از این جهت جامعه به سوی ترقی و کمال رهنمون می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، عصر امروز نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته پژوهش به ریاست فرماندار و با حضور دستگاه‌های ذیربط و عضو کمیته برگزاری، در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

علی‌رضا نیکروز در این نشست با تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش و با بیان اینکه هفته پژوهش و فناوری در هفته آخر آذرماه برگزار می‌شود، مواردی را در این زمینه ارائه کرد.

فرماندار چرام در ادامه با اشاره به اینکه در آموزه‌های اسلامی بر اهمیت پژوهش و تحقیق، تاکید بسیار شده است، اظهار کرد: رشد و بالندگی و شکوفایی کشور از طریق تحقیق و پژوهش تأمین شده و از این جهت جامعه به سوی ترقی و کمال رهنمون می‌شود.

وی هدف از تشکیل این جلسه را هماهنگی، ارائه پیشنهادات، راهکارها و ایجاد سازوکارهای لازم برای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه‌های این هفته عنوان کرد و آن را وظیفه این ستاد دانست.

این مسئول با بیان اینکه اجرای درست و مطلوب برنامه‌ها نیازمند همکاری و تعامل کمیته‌های ذیربط است، تصریح کرد: با مدیریت و همکاری و تعامل اعضا می‌توان برنامه‌ریزی این ستاد را به صورت مطلوب اجرا کرد.

نیکروز با اشاره به اینکه این کمیته دارای ۱۰ عضو اصلی است، خاطرنشان کرد: هر کمیته برنامه‌ریزی درون گروهی، خود را با مدیریت ستاد هماهنگ کند.

رئیس کمیته اجرایی ستاد هفته پژوهش، بازدید دانش‌آموزان از شهرک صنعتی، زنگ پژوهش در آموزشگاه‌ها، بازدید دانش‌آموزان از نمایشگاه، دعوت از نخبگان استانی و شهرستانی، سخنرانی در حوزه پژوهش و اختصاص دادن سالن آموزش و پرورش به محل نمایشگاه را از جمله وظایف اداره آموزش و پرورش چرام در هفته پژوهش ذکر کرد.

وی با تاکید بر پشتیبانی در تدارکات مربوط به راه‌اندازی نمایشگاه توسط شهرداری، گفت: آموزش و پرورش، شهرداری، صنعت و معدن و جهاد کشاورزی وظیفه کمیته امور نمایشگاه را بر عهده بگیرند و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی نمایشگاه بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و میراث فرهنگی باشد.

همچنین کمیته علمی نمایشگاه توسط دانشگاه پیام‌نور، کمیته اجرایی و هماهنگی نمایشگاه و دبیرخانه مشترک از جمله مواردی بود که رئیس شورای اداری چرام بر آن تاکید داشت.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/غ۳۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس