معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حربه‌های دشمنان علیه ملت ایران خصوصا جوانان بیان کرد: راه نجات جوانان از آسیب‌های اجتماعی تمسک به قرآن است.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری فارس از ، فتاح محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص منزلت و جایگاه قرآن و هدف از نازل شدن اشاره کرد و گفت: پیامبران الهی(ص) آمدند تا از جان و خون انسان و اندیشه و تفکر آن‌ها حفاظت و حراست کنند و جامعه انسانی را به عزت، کرامت و کمال برسانند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار تصریح کرد: انبیاء الهی(ص) با وحی و کتاب آسمانی خود آمدند تا شریعت الهی را در قلوب انسان‌‌ها ساری و جاری کنند تا معجزه جاودان قرآن به عنوان مهم‌ترین مبنای فکری پیامبر خاتم(ص) در تبیین دین و تربیت انسان‌‌ها به کار گرفته شود.

محمدی با بیان اینکه تقوا اساس اخلاق، معرفت و تنها محور کرامت انسانی است که در سایه علم و قرآن فراهم می‌‌شود، افزود: تنها راه نجات جامعه و به ویژه جوانان از آسیب‌های اجتماعی، تمسک یافتن به مفاهیم دینی و قرآنی است.

این مسئول با اشاره به اینکه وجه تمایز و امتیاز ویژه نظام اسلامی و دینی ما و برخی کشورهای مسلمان با جوامع غربی داشتن همین گنجینه معنوی و محتوای اسلامی ناب محمدی(ص) است، بیان کرد: هر چند جوامع غربی در زمینه‌های مختلف علمی و تکنولوژی به پیشرفت‌های خوبی دست یافتند ولی به دلیل نداشتن گنجینه معنویت دچار تشویش‌ها و ناملایمات ذهنی و روحی هستند و بنیان خانواده با خطرات و چالش‌های فراوانی روبرو است.

محمدی با یادآوری فرامین مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت آشنا کردن نسل جدید از دوران کودکی با قرآن و مفاهیم متعالی این کتاب آسمانی اذعان کرد: درس گرفتن از قرآن و به کار بستن آیات الهی به عنوان سرمشق زندگی می‌تواند جلوه‌‌های زیبایی به حیات جوامع مختلف و زندگی هر انسانی ببخشد.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری با هوشیاری از حدود دو دهه گذشته تاکنون نسبت به توطئه نرم دشمن تحت عناوین مختلف ناتو، شبیخون و یا تهاجم فرهنگی هشدارهای لازم را به متولیان امور فرهنگی در کشور داد، تصریح کرد: توجه به قرآن و سوق دادن جوانان به مفاهیم قرآنی می‌‌تواند جامعه را از بروز آسیب‌ها حفظ کند و حربه‌های دشمنان را در نطفه خفه کند.

محمدی اشاره به شعار محوری امسال و تاکید مقام معظم رهبری بر اصلاح و ساماندهی فرهنگ جامعه در ابعاد مختلف کرد و افزود:روی آوردن و تمسک به قرآن و اهل‌بیت(ع) مصداق بارز و مهم‌ترین شاخص در تحقق خواسته رهبری و شکوفایی فرهنگی در این جامعه دینی است.

وی با تاکید بر این که اگر با اخلاص به قرآن کریم رجوع کنیم اثربخش خواهد بود، گفت: باید برنامه‌ریزی‌هایی در راستای تربیت قرآنی نسل جوان و آینده داشته باشیم و همه حرکت‌ها را بر پایه قرآن برنامه‌ریزی کنیم.

محمدی با بیان اینکه عاملان و حافظان قرآنی بزرگترین افتخار برای جامعه اسلامی محسوب می‌شوند و باید قدردان آن‌ها باشیم، ادامه داد: قاریان و حافظان قرآنی از امتیاز بزرگی برخوردار هستند و جامعه‌ای که قرآن در آن ساری و جاری شود در قرآن تدبر کند و آن را بفهمد و عامل آن باشد، جامعه رشد یافته، اخلاقی و دینی است.

این مسئول تاکید کرد: حافظان قرآنی درد دین دارند و داشتن چنین ویژگی امتیازات برجسته‌ای است و در کنار دستگاه‌های فرهنگی و دینی به عنوان متولیان و پیش قراولان اصلی در عرصه جنگ نرم وظیفه سنگینی برای تبیین و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی به نسل امروز جامعه دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی ناهنجاری‌ها، معضلات اجتماعی، فرهنگی و ناملایمات زندگی در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: تحلیل‌ها و بررسی‌ها نشان داده خانواده‌هایی که با روح ایمان، معنویت و مفاهیم دینی و قرآنی انس گرفته‌اند تا حد قابل ملاحظه‌ای از خطر گرفتار شدن در منجلاب‌های اجتماعی نجات یافتند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ش۴۰

منبع : فارس نیوز