مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: دوره مقدماتی حفاظت در برابر اشعه‌های پزشکی با حضور ۶۰ نفر از پرسنل واحدهای رادیولوژی و واحدهای مرتبط با پرتوهای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی عمومی و خصوصی در گچساران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، ستار اسدپور عصر امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در دوره مقدماتی حفاظت در برابر اشعه‌های پزشکی کارشناسان و پرسنل واحدهایی که با پرتوها سر و کار دارند، حضور داشتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران یادآور شد: این دوره آموزشی با هدف آشنایی نیروهای تازه استخدام شده با روش‌های حفاظت در برابر اشعه و بازآموزی کارکنان اتاق عمل و رادیولوژی در چندین جلسه برگزار شد.

اسدپور با بیان اینکه جمعی از کارکنان شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز در این دوره آموزشی شرکت داشتند، افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره، با اصول حفاظت از بیماران در برابر پرتوهای یون‌ساز، روش‌های حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز، فیزیک پرتوها و مراقبت از خود در برابر این پرتوها آشنا شدند.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره آموزش حفاظت در برابر اشعه‌های پزشکی را آشنایی دست‌اندرکاران سلامت شبکه بهداشت و درمان با پزشکی هسته‌ای عنوان کرد.

اسدپور افزود: این دوره آموزشی توسط دکتر رضا فقهی استاد فیزیک پرتو دانشگاه فنی و مهندسی شیراز و با همکاری مرکز تحقیقات تابش، تحت نظارت سازمان انرژی اتمی و دانشگاه فنی و مهندسی شیراز برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به برخی عناوین مطالب مطرح‌ شده در این دوره آموزشی تصریح کرد: مدیریت پسماندهای پرتوزا، چینش و حفاظت پرتوهای داخلی و خارجی و نیز دزیمتری فردی از جمله مباحث آموزشی این دوره بوده است.

اسدپور خاطرنشان کرد: در پایان این دوره آموزشی که به مدت ۶۰ ساعت بود، آزمونی برگزار شد که توسط سازمان انرژی اتمی و نماینده مرکز تحقیقات تابش شیراز برای کسانی که حد نصاب نمره را در آزمون کسب کرده‌اند، گواهی آموزشی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگانی که از مجموع ۱۰۰ نمره آزمون علمی این دوره آموزشی، ۷۰ امتیاز را کسب کنند، گواهی آموزشی دریافت کرده و ردیف حق اشعه در حکم کارگزینی آنان اعمال می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۰۱/ذ۳۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس