رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران گفت: دشمنان و مخالفان نظام نگاهی طمع‌گرایانه به این محیط دارند و آمال و آرزوهای خود را از دریچه دانشگاه رصد می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آرمین محمودی عصر امروز در نشست بررسی تحولات اقتصادی و رویکردهای بین‌المللی که با حضور غلامرضا تاج‌گردون نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه محیطی جوان، پرانرژی، حساس، روشنفکرانه، آرمان‌گرایانه و مرتبط با افکار و اندیشه‌های اسلامی است.

وی با بیان این‌که دانشگاه جام جم حیات و رشد برتر کشور است، افزود: نگاه به دانشگاه دارای چند وجه بوده و دلسوزان دانشگاه نخستین وجه آن به شمار می‌رود که به دانشگاه آرزومندانه و دلسوزانه نگاه می‌کنند، حیات دانشگاه را در تلاش و تکاپوی آنها می‌دانند.

محمودی تصریح کرد: دشمنان و مخالفان دانشگاه که به این محیط نگاه دیگری دارند وجه دیگر دانشگاه به شمار می‌رود.

وی ابراز کرد: دشمنان و مخالفان نظام نگاهی طمع‌گرایانه به این محیط دارند و آمال و آرزوهای خود را از دریچه دانشگاه رصد می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان این‌که در این میان جنبش دانشجویی رسالتی عظیم دارد، گفت: دانشگاه مکانی است که از دو ویژگی ممتاز و متمایز جوانی و روشنفکری برخوردار است.

محمودی ادامه داد: این دو ویژگی همراه هم در هیچ سیستم و ارگانی وجود ندارد و بسیارند جوانانی که دیدگاه‌های جدیدی و نو و گرایش‌های روشنفکرانه ندارند همچنین روشنفکرانی که از نعمت جوانی برخوردار نیستند.

وی تأکید کرد: دو خصلت جوان بودن و روشنفکری سبب شده است که در عرصه‌های بین‌المللی و فرامنطقه‌ای نخبگان دانشگاه و جمعیت دانشجویی و اساتید دانشگاه به کسب رتبه‌ای مهم در سطح جهان دست یابند.

محمودی اظهار کرد: امروز در پایگاه اطلاعاتی معتبری که در آمریکا واقع شده است، رتبه علمی جوانان ایران اسلامی در زمینه توسعه و پیشرفت علم رتبه ۱۳ عنوان شده است که این رتبه بسیار مهم و افتخارآفرین است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با بیان این‌که نتانیاهو نخست وزیر رژیم جعلی اسرائیل از پیشرفت علمی ایران ابراز نگرانی کرده است، یادآور شد: در مهم‌ترین نشریه رسانه‌ای آمریکا تیتر شد که «ما باید دانشگاه هاوراد را فراموش کنیم زیرا امروز دانشگاه صنعتی شریف بهترین شده است» و این جمله به معنای پیشرفت علمی کشور به برکت انقلاب اسلامی در سایه تلاش و حرکت عظیم دانشگاهیان با رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۱/ش۳۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس