دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در دومین مسابقات منطقه‌ای سازه‌های ماکارونی که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های شش استان کشور برگزار شد، خوش درخشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، دومین دوره مسابقات منطقه‌ای سازه‌های ماکارونی پیش از ظهر امروز با شرکت ۲۸ تیم و در قالب ۳۹ سازه از شش استان با گرایش سبک، سنگین و سازه‌های زیبا در  مجتمع فرهنگی ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی گچساران برگزار شد.

مدیر اجرایی و فنی این دوره از مسابقات در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه این مسابقه اضافه کرد: در بخش سازه‌های سنگین دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با تحمل ۱۲۰ و ۱۴۰ کیلوگرم به مقام اول و دوم دست یافت و سازه دانشگاه آزاد گچساران با تحمل ۸۶ کیلوگرم به مقام سوم رسید.

سید مصیب افتخاری خاطرنشان کرد: در بخش سازه‌های سبک، دانشگاه آزاد گچساران به مقام نخست دست یافت و جهاد دانشگاهی استان خوزستان نیز به مقام دوم بسنده کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد گچساران عنوان کرد: در بخش ساخت سازه‌های زیبا نیز  این واحد دانشگاهی با اقتدار بر سکوت نخست ایستاد.

افتخاری ادامه داد: این سازه‌ها در مقیاس کوچکتر نسبت به سازه‌های واقعی، طراحی و توسط ماکارونی و چسب ساخته و پس از ساخت بارگذاری می‌شوند.

وی رشد و اعتلای فرهنگ همکاری در بین دانشجویان و عملیاتی کردن دروس مقاومت مصالح استاتیک و بارگذاری را از اهداف این مسابقات برشمرد.

افتخاری بیان داشت: در این دوره از مسابقات ۲۸ تیم در قالب ۳۹ سازه و در سه گرایش سبک، سنگین و سازه های زیبا با هم به رقابت پرداختند.

افتخاری ادامه داد: شرکت کنندگان مجاز هستند با استفاده از ماکارونی و چسب، سازه‌هایی بسازند که بتواند نیرویی چندین برابر وزن خود را تحمل کنند.

مدیر اجرایی این مسابقات متذکر شد: استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و اصفهان در این مسابقات حضور فعال داشتند.

به گزارش فارس، در پایان این مسابقات با حضور هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی و جمع کثیری از دانشجویان به تیم‌های برتر  جوایزی از سوی هیئت اجرایی مسابقات اهدا شد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۱/ن۲۰

منبع : خبرگزاری فارس