فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که خدمت صادقانه به مردم سرلوحه کار پلیس باشد، گفت: پاکسازی نقاط‌ آلوده از اولویت‌های پلیس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سرهنگ غلام‌عباس غلام‌زاده صبح امروز در جلسه ساماندهی کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی شهرستان بویراحمد بر خدمت صادقانه به مردم برای رضای خدا و رعایت حقوق شهروندی تأکید کرد و گفت: خدمت صادقانه به مردم برای رضای خدا و رعایت حقوق شهروندی سرلوحه کار پلیس باشد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بر نقش فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی در کاهش جرائم و ناهنجاری‌ها تأکید کرد و افزود: نهادینه کردن بسیاری از قوانین و شفاف‌سازی این موضوع که پلیس به عنوان خدمتگزار و حامی شهروندان در برقراری نظم، امنیت و آرامش در کنار آن‌ها است، می‌تواند موجب اعتماد و تعامل هرچه بیشتر مردم با پلیس شود.

این مسئول انتظامی افزود: نیروی انتظامی هرگز اجازه نمی‌دهد که افرادی امنیت فعلی استان و شهرستان را خدشه‌دار کنند، از این‌رو با شدت با هنجارشکنان برخورد قانونی و اجازه جولان به هیچ هنجارشکنی داده نمی‌شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این مطلب که تلاش پلیس در کنترل جرایم، تنگ کردن عرصه بر مجرمان و برقراری امنیت می‌باشد بیان داشت: در جهت حفظ این شرایط مشارکت و همکاری مردم و ارگان‌های دولتی و غیردولتی با پلیس بسیار مهم و ضروری است.

طرح پاکسازی نقاط‌ آلوده اولویت کار پلیس 

 غلام‌زاده تصریح کرد: فعالیت تیم‌های فوریتی پلیسی ۱۱۰ به صورت میدانی و تاکتیکی است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا تیم‌ها با توان و اقتدار مناسب ماموریت‌های محوله را انجام دهند.

وی آموزش همگانی را یکی از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی استان در راستای پیشگیری از وقوع جرائم عنوان کرد و گفت: آموزش همگانی موجب جلب اعتماد و مشارکت همگانی می‌شود.

وی با اشاره به طرح پاکسازی نقاط آلوده که از اولویت برنامه‌های پلیس و در دستور کار این فرماندهی است، افزود: امیدواریم با یاری خداوند و تلاش همکاران در مجموعه انتظامی استان بتوانیم خدمت‌گزاران واقعی برای مردم با فرهنگ و ولایتمدار استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

این مقام ارشد انتظامی در کهگیلویه و بویراحمد به نقش مشارکت‌های مردمی در تأمین امنیت اشاره کرد و بیان داشت: با اقدامات پیشگیرانه بستری مساعد برای مشارکت عمومی در تولید، حفظ و گسترش امنیت عمومی فراهم شده است.

غلام‌زاده به تشریح ماموریت‌ها و عملکرد پلیس ۱۱۰ پرداخت و افزود: باید فرهنگ استفاده صحیح از پلیس ۱۱۰ به گونه‌ای در جامعه نهادینه شود که هر موضوع انتظامی و اجتماعی را نباید از طریق پلیس ۱۱۰ پیگیری کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/ب۳۰/ظ۱۰۰۴

منبع : خبرگزاری فارس