مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد از ارائه خدمات متنوع و گسترده به مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی در قالب نظام جامع آموزشی ـ تربیتی در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی پیش از ظهر امروز در همایش فرهنگی آموزشی روز خانواده که به همت اداره‌کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان این‌که نگاه و رویکرد کنونی کمیته امداد بیشتر فرهنگی و معطوف به این حوزه است، اظهار کرد: در کمیته امداد استان اکنون چنین رویکردی را سرلوحه امور قرار داده‌ایم.

وی با بیان این‌که ریشه فقر در مسائل فرهنگی است، افزود: باید ابتدا فرهنگ‌سازی را از همین حوزه شروع کنیم تا بتوانیم ریشه محرومیت‌ها را بخشکانیم.

فرهادی در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد استان چه در سال‌های گذشته و در چه مدت گذشته از سال جاری در حوزه فرهنگی اقدامات چشمگیری به رغم کمی اعتبارات انجام داده است، افزود: امسال و تاکنون در حوزه خدمات دانشجویی به تعداد چهار هزار و ۱۰۸ دانشجوی زیر پوشش خود مبلغ ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ارائه خدمت داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر پاره‌ای دیگر از آمارهای فرهنگی این نهاد حمایتی و مبالغ هزینه شده، تصریح کرد: تاکنون در مدت سپری شده از سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال هزینه برای تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز صورت گرفته است.

فرهادی در ادامه به هزینه‌های اردویی سال جاری کمیته امداد این استان اشاره کرد و گفت: برای هزار نفر مددجوی خود تاکنون در اردوهای امسال مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال هزینه کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد از آموزش بزرگسالان به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های کمیته امداد این استان اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۲۶۹ نفر در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند از هزینه بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریالی در این خصوص خبر داد.

این مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود در این همایش به نظام جامع آموزشی تربیتی در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: در سال جاری تعداد هزار و ۲۶۹ نفر در این طرح آموزش دیده‌اند.

انتهای پیام/۲۵۷۱/ش۳۰

منبع : خبرگزاری فارس