مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ۳۶۴ طلبه حوزه‌های علمیه استان عهده‌دار اقامه نماز در مدارس هستند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نشست مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل آموزش و پرورش این استان در راستای هم‌اندیشی برای تعامل و ارتباط بیشتر میان این دو دستگاه فرهنگی برگزار شد.

در این نشست هادی‌ زارع‌پور با اشاره به این که آموزش و پرورش همواره به ارشاد و راهنمایی حوزه‌های علمیه نیاز دارد، تصریح کرد: باید ارتباط این دو نهاد اثرگذار و بزرگ فرهنگی بیش از گذشته باشد.

وی یکی از دغدغه‌های خود در مسئولیت را توجه ویژه به حوزه‌های تربیتی و پرورشی ذکر کرد و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تأکید داشته‌اند لازم است ارتباط و پیوست فرهنگی میان دستگاه‌ها به خوبی حفظ شود.

این مسئول ارشد فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه می‌توانند در مباحثی همچون برپایی نماز، بیان احکام اسلامی و البته بصیرت‌افزایی در سطح مدارس یار و مددکار آموزش و پرورش باشند.

زارع‌پور یکی از موضوعات مهم در مدارس را موضوع حجاب و عفاف بیان کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران بیش از هر دستگاه فرهنگی قادر به تبیین این بحث مهم در سطح مدارس است.

در این نشست حجت‌الاسلام علی جعفری مدیر حوزه علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعامل بسیار خوب آموزش و پرورش با حوزه‌های علمیه گفت: حضور طلاب خواهر در مدارس دخترانه یک ضرورت است و اگر شرایط جذب آنان در آموزش و پرورش فراهم شود استفاده بهتر از این ظرفیت فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ط۲۰

منبع : خبرگزاری فارس