فرمانده سپاه باشت گفت: حرف مشترک همه شهیدان در وصیت‌نامه‌هایشان پیروی از ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر امروز طی مراسمی یادواره چهار شهید دهستان سرآببیز باشت با حضور فرمانده سپاه ناحیه باشت، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت، جمعی از پاسداران و مسئولان شهرستان باشت و عموم مردم دهستان سرآببیز در جوار حرم مطهر امام‌زاده سید محمد(ع) برگزار شد.

بهروز قلی‌زاده در این مراسم که با قرائت جملاتی از وصیت‌نامه شهدای این دهستان همراه شد، اظهار داشت: تبعیت از ولایت و اوامر رهبری و لایت‌فقیه و تأکید بر حفظ حجاب و صیانت از دستاورد‌های انقلاب اسلامی از ارکان مهم وصایای اصلی شهدای انقلاب و اسلام است.

فرمانده سپاه ناحیه باشت با بیان اینکه امسال تقارن بسیار زیبا و ارزشمندی میان ایام محرم و هفته بسیج صورت گرفته است، عنوان کرد: تناسبی زیبا و پرمعنا میان هویت و رویداد عاشورا با هویت بسیج و شهادت وجود دارد که توجه و تامل در آن بسیار ارزشمند و والا است.

وی ادامه داد: ملت ایران اسلامی بر این اعتقاد است که بسیج مولود مبارک عاشورا و فرهنگ شهید و بسیجی برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا به همراه شور حسینی است.

قلی‌زاده، یکی از اهداف اساسی برگزاری مراسم یادواره شهدا به صورت دوره‌ای و در سطح روستاها و شهرستان را نشر و ایثار فرهنگ مقاومت و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت عنوان کرد و بیان داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تجدید بیعت با آنان و آرمان‌های والای شهدا از دیگر اهداف برگزاری چنین مراسم‌هایی است.

این فرمانده ارشد نظامی در ادامه خاطرنشان کرد: عزت، اقتدار و سربلندی که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا به آن رسیده و به آن افتخار می‌کند به برکت اسلام، رهبری خردمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری و خون شهدا و از خود گذشتگی خانواده‌های ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: این گونه یادواره‌ها قدمی در راه پاسداری از خون شهدا در راستای آشنایی آحاد مردم به خصوص جوانانی است که در عرصه جنگ نبوده و فقط شاهد خاطرات آن‌ها هستند.

فرمانده سپاه ناحیه باشت، اعتقاد و تفکر بسیجی را موجب تقویت روحیه معنوی در جامعه دانست و اذعان کرد: اگر فرهنگ بسیج در جامعه به درستی نهادینه شود آسایش و امنیت جوانان نیز فراهم خواهد شد.

در پایان این مراسم فرمانده سپاه ناحیه باشت به همراه جمعی از پاسداران و مسئولان بر گلزار مطهر این چهار شهید حضور یافته و با قرائت فاتحه بر روح والای آنان باری دیگر با شهدا و آرمان‌های آنها تجدیدمیثاق کردند.

انتهای پیام/۸۲۰۰۷/ذ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس