استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرمایه‌گذار واقعی کسی است که به فکر ایجاد تولید و کار باشد و هیچ‌گاه چشم طمع به تصاحب اراضی ملی به خصوص جنگل ندوخته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدموسی خادمی عصر امروز در ستاد سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مدیران و دستگاه‌ها در استان اصل را بر کمک به سرمایه‌گذار و تسهیل در امور مربوط به سرمایه‌گذاری بگذارند.

رئیس ستاد سرمایه‌گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: مسئولان در برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران هرچه می‌توانند کمک کنند و شرایطی فراهم شود که سرمایه‌گذار آینده خود را روشن ببیند و برای اقدام به شک و تردید نیفتد.

خادمی در بخش دیگری از اظهارات خود نسبت به برخی از طرح‌های سرمایه‌گذاری و موضوع اراضی واگذاری به سرمایه‌گذار، اظهار کرد: زمین مناسب باید در هر شرایط در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد اما اراضی جنگلی و زمین‌هایی که در کمیسیون‌های تخصصی با واگذاری آن‌ها مخالفت شده هیچ‌گاه نباید مشمول این واگذاری شوند.

وی افزود: منابع طبیعی باید همکاری لازم را در خصوص واگذاری اراضی مورد نیاز سرمایه‌گذار داشته باشد اما در ارتباط با جنگل‌ها و منابعی که قابل واگذاری نیستند طبق قانون و صریح عمل کند.

خادمی با بیان این‌که سرمایه‌گذار واقعی و کسانی که دنبال تولید هستند، هیچ‌گاه هدف نهایی آن‌ها تصرف اراضی ملی نیست، تصریح کرد: روح سرمایه‌گذاری با طمع‌ورزی به اراضی ملی منافات دارد و سرمایه‌گذاران واقعی هیچ‌گاه در ذهن خود به جز تولید و ایجاد سرمایه به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود در ستاد سرمایه‌گذاری استان با بیان این‌که یکی از مشکلات ما در جمع نشدن همه ظرفیت‌های موجود با یکدیگر برای واحد شدن و تبدیل به یک ظرفیت بزرگ است، خاطرنشان کرد: به همین خاطر می‌بینیم که زنجیره ما در بحث سرمایه‌گذاری ناقص می‌شود که نمونه‌ای از آن در بحث دام و کشاورزی است که با همه داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود، کمترین بهره‌وری از آن‌ها را داریم.

وی برخی از طرح‌ها و پروژه‌های استان را بدون توجیه دانست و با اشاره به یکی از این پروژه‌ها که توجیه اقتصادی ندارد از پتروشیمی دهدشت سخن به میان آورد و گفت: راه‌اندازی پتروشیمی دهدشت مستلزم احداث یک پتروشیمی در آغاجاری و راه‌اندازی پتروشیمی گچساران و احداث خط لوله میان آن دو پتروشیمی و در نهایت احداث خط لوله میان پتروشیمی دهدشت و آن دو است که برای همین باید گفت که این پروژه هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

وی به برخی پروژه‌های بزرگ مطرح شده در استان در طول چند سال اخیر از جمله ماشین‌سازی و تراکتورسازی و فولاد بهمئی اشاره کرد و گفت: این‌ها همه حرف‌های بزرگ و بی‌ربط بود و باید اکنون دنبال سرمایه‌گذاری واقعی و منطقی در استان باشیم.

انتهای پیام/۲۵۷۱/غ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس