گچساران- ایرنا- مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشن ملی عشایر منطقه جنوب کشور باحضور۳۰میهمان کشوری در۱۷ بهمن امسال در منطقه امامزاده جعفر برگزار می شود.

مجید علی پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشن با حضور اعضای فراکسیون عشایری در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان امور عشایر ایران، مسوولان استانی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و عشایر مناطق استان های فارس، ، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و خوزستان در منطقه قشلاقی گرمسیری گچساران برگزار می شود.

وی بیان کرد: این جشن با هدف تجدید میثاق با آرمان های امام راحل، انقلاب و تجدید پیمان با رهبر معظم انقلاب، تجلیل از خدمات نظام، معرفی سیمای عشایر استان، ترویج فرهنگ غنی سنتی زندگی عشایری و آداب و رسوم این قشر سخت کوش و مولد روز پنجشنبه ۱۷ بهمن امسال ساعت ۹ صبح برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این جشن یک هزار نفر از عشایر با لباس بومی و محلی برنامه های متنوع، شاد و سنتی ویژه عشایر برگزارمی کنند.

علی پور تصریح کرد: منطقه قشلاقی و ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد ۷۰هزار و ۷۶۲ نفر جمعیت عشایری دارد و یکی از قطب های مهم عشایر نشین کشور محسوب می شود.

۷۴۶۱/۶۷۱/۶۲۷

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
<a href="mailto:' newsroom@.net

منبع : خبرگزاری ایرانا