همچنین عضو شورای اسلامی شهر دهدشت با بیان اینکه سوختن زباله ها در مجاورت این شهر نامناسب است، گفت: دود ناشی از این زباله ها باعث ایجاد آلرژی هایی در میان مردم دهدشت شده است.

: شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه دفن نامناسب زباله ها در اطراف شهر موجب بروز مشکلات زیادی شده است، گفت: با احداث کارخانه بازیافت زباله بسیاری از معضلات این شهر در زمینه دفع زباله مرتفع می شود.

به گزارش”عصردنا”، ابراهیم عصر چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه عدم دفن مناسب زباله های شهر دهدشت به محیط زیست آسیب جدی می رساند، افزود: انجام کار تحقیقاتی توسط شهردار و شورای اسلامی این شهر برای احداث کارخانه بازیافت زباله ضروری است.

وی همچنین به تقارن هفته سلامت و هفته بزرگداشت مقام زن اشاره داشت و بیان کرد: ادارات کهگیلویه باید این دو مناسبت را جدی گرفته و برای بزرگداشت آنها اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار داشت: برگزاری همایش ها به حوزه سلامت بسیار کمک می کند و در افزایش آگاهی مردم در زمینه پیشگیری از بیماری ها موثر است.

شهر دهدشت استاندارد نیست

همچنین عضو شورای اسلامی شهر دهدشت با بیان اینکه سوختن زباله ها در مجاورت این شهر نامناسب است، گفت: دود ناشی از این زباله ها باعث ایجاد آلرژی هایی در میان مردم دهدشت شده است.

علی محمد موسوی امجد همچین با اشاره به پرورش نامناسب مرغ های خانگی و ماکیان و طیور در شهر دهدشت، اضافه کرد: این عمل باعث افزایش تعداد حشرات موذی مانند مگس در این شهر شده است.

همچین رئیس شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه جمع آوری زباله در شهر به عهده شهرداری و در روستا به عهده دهیاری است، اظهار داشت: جایگاه دفن زباله شهر دهدشت یک مکان کاملا غیربهداشتی و غیر استاندارد است و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به هیچ عنوان آن را قبول ندارد.

سید محمد هاشم طاعتی افزود: دفن غیربهداشتی زباله آسیب زیادی به محیط زیست وارد می کند و باید به صورت جدی با این معضل برخورد شود.

همچنین بخشدار مرکزی کهگیلویه با بیان اینکه روستاهای بخش مرکزی از نظر بهداشتی مشکلات بسیاری دارند، عنوان کرد: تجمع فاضلاب در مرکز روستاها منجر به ایجاد بیماری های متعدد می شود.

شرمت الله حسینی پرور با اشاره به نامناسب بودن منابع آب شرب روستاهای این بخش، تصریح کرد: خانه های بهداشت روستاها به این مساله بی توجهی می کنند که در این خصوص شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه باید نظارت بیشتری داشته باشد./مهر

منبع : عصردنا