استاد اخلاق، حوزه و دانشگاه گفت: توکل به غیر از خدا در برطرف شدن مشکلات خرافه‌پرستی و بی دینی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی ظهر امروز در اجتماع مردم که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان گچسارانی در سالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز این شهرستان برگزار شد با انتقاد از رواج برخی خرافه‌پرستی‌ها از جمله جن‌زدگی، طالع‌بینی و اعتقاد به شانس در زندگی اظهار کرد: این اعتقادات خرافاتی بیش نیست البته جن وجود دارد اما آنها کاری به زندگی و امورات انسان‌ها ندارند.

وی افزود: ریشه حل همه مشکلات توکل با خدا و اعتقاد و پیروی از خط و مشی ائمه اطهار(ع) است و توسل به دیگر مسائل جز خرافه‌پرستی و بی‌دینی نیست.

راشدیزدی ادامه داد: درمان همه دردها و مشکلات توکل به خدا و پناه بردن به دژ مستحکم «لا الله اله الله» بوده دژی که هر کس وارد آن شود از عذاب و رنج‌ها در امان می‌ماند.

این استاد دانشگاه صبر و تحمل در برابر مشکلات و امید به برطرف شدن آنها را از دستورات اسلام دانست و گفت: این‌که برطرف شدن مشکلی زمان ببرد نباید سبب واکنش و ناامیدی و توسل به خرافه پرستی شود بلکه ایمان به خدا بهترین راه برطرف شدن مشکلات است.

راشدیزدی  با بیان این‌که انسان در شکست‌ و پیروزی باید قدرت تحمل داشته باشد، گفت: هز کس وارد حصار«لا الله اله الله»  شد از مصونیت الهی برخوردار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: امروز در زندگی انسان‌ها با همه امکانات رفاهی نشاط و آرامش وجود ندارد زیرا خدا در این زندگی کم است و وقتی یاد و توکل به خدا نباشد، آرامشی نیز وجود ندارد.

وی نماز به ویژه نماز جماعت را نردبان رسیدن به حصار و دژ الهی دانست و گفت: بهترین نماز، نماز جماعت بوده و انسان باید اولویت عبادات خود را بر نماز جماعت بگذارد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۴/صا۲۰

منبع : فارس نیوز