معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به مرگ چهار مادر باردار طی چند ماه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال قصور در مرگ مادر باردار اخیر وجود دارد.

سایت مردم (ک و ب)؛ روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران حوزه سلامت خبرگزاری ها، به مشکلات جدی بیمارستان های اشاره کرد و گفت: با نیاز سنجی مشکلات و نیازمندی های بیمارستان های استان با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت، طی مدت مشخصی به رفع مشکلات می پردازیم.

وی به فعالیت های تیم جدید مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: کمبود پزشک در اورژانس بخصوص بیمارستان امام سجاد(ع) یکی از مشکلات استان بود که در همان ابتدای شروع فعالیتمان به آن ورود پیدا کرده و هم اکنون در این زمینه مشکلی نداریم.

معاون درمان دانشگاه افزود: سه متخصص طب اورژانس در بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی به کار گیری شد که از آن زمان تا کنون هیچ شکایتی  از طرف مردم از این اورژانس به معاونت درمان ارسال نشده است.

یزدان پناه ادامه داد: در این مدت پیگیری هایی نیز در زمینه جذب پزشک متخصص از طریق وزارتخانه صورت گرفت که تعدادی از این عزیزان به استان معرفی و هم اکنون در شهرستان ها شروع به کار کرده اند.

وی به خبرهای منتشر شده در رسانه ها در خصوص در استان اشاره کرد و گفت: مرگ و میر مادران و ، چراغ قرمز وزارت بهداشت است که پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان  دانشگاه مسئول پیگیری خطاهای احتمالی پزشکی در این زمینه هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: طی مدت اخیر چهار مورد مرگ مادر باردار  هم استانی داشتیم که دو مورد در بیمارستان استان های همجوار یعنی خوزستان و چهارمحال بختیاری و دو مورد دیگر نیز در بیمارستان امام سجاد(ع) اتفاق افتاد.

یزدان پناه از پی گیری علت مرگ مادر باردار خبر داد و گفت: مشغول پی گیری مساله هستیم و احتمال قصور توسط پزشکان نیز وجود دارد.

وی تعداد زایمان های ثبت شده در سال جاری در بیمارستان های استان را ۱۲ هزار و ۹۷۲ مورد عنوان کرد و گفت: هدف ما این است که به هر طریق ممکن و با همکاری پرسنل زحمت کش بهداشت و درمان احتمال مرگ مادر باردار، نوزادان و کودکان پنج سال را کنترل کنیم که در این زمینه نیز راه اندازی بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت و مراقبت های پس از زایمان در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج از جمله برنامه های در دست اقدام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص نبود فیلتر بر روی دریچه های هواساز بیمارستان های یاسوج و بخش اتاق عمل اظهار بی اطلاعی کرد.