رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: آب استخرهای کهگیلویه به جای کلر با اکسیژن فعال اُزُن تصفیه و ضدعفونی خواهد شد.

محمدهاشم طاعتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: روش‌ها و سیستم‌های پالایش و ضدعفونی آب در استخر‌های شنا جهت دسترسی به کیفیت مطلوب آب در درجه اول اهمیت قرار دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه کیفیت آب استخرهای شنا از نظر سلامت آب برای استفاده‌کنندگان است، تصریح کرد: با توجه به عوارض کلرزدایی از قبیل ابتلا به بیماری آسم و بیماری‌های تنفسی،این ماده شیمیایی در بسیاری از کشورهای اروپا و آمریکا برای ضدعفونی استخرها بکار نمی‌رود.

طاعتی دستگاه‌های ژنراتور ازن را جایگزین مناسب برای کلر دانست و افزود: آب استخرهای موجود در کهگیلویه با اکسیژن فعال ازن تصفیه خواهد شد.

این مسئول افزایش اکسیژن در آب و محیط استخر، ایجاد شفافیت مضاعف در آب، حذف بوی بد آب در استخر را از جمله مزایای ازن برشمرد و بیان کرد: استفاده از ازن با محیط زیست نیز سازگار است.

وی عدم ایجاد حساسیت برای چشم و پوست شناگر را از دیگر موارد برتری ازن به جای کلر دانست و افزود: ازن سه هزار بار از کلر در تصفیه آب و از بین بردن میکروب‌ها و ویروسها و دیگر پارازیت‌ها در آب استخر موثرتر است.

طاعتی با تشریح فرآیند گندزدایی ازن و مقایسه نسبی با کلر ابراز داشت: استفاده از ازن باعث از بین بردن باکتری‌ها، ویروس‌ها، اسپورها و تخم انگل‌ها شده و همچنین به علت اکسید کنندگی بالا مانع از رشد جلبک‌ها می‌شود.

به گفته طاعتی استفاده از ازن در گندزدایی آب استخرهای کهگیلویه برای نخستین‌بار در سطح صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/ق۲۰

منبع : فارس نیوز