استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل و آغاز بکار فعالیت کارگروه تخصصی حوزه سلامت و درمان متشکل ازنخبگان استانی در سطح ملی و متولیان بخش دولتی خبر داد.

استاندار از تشکیل و آغاز بکار فعالیت کارگروه تخصصی حوزه سلامت و درمان متشکل ازنخبگان استانی در سطح ملی و متولیان بخش دولتی خبر داد.

سید در نشست استان در حوزه سلامت و درمان با حضور حضرت آیت اله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مقام معظم رهبری در استان و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و برگزار شد، افزود: کارگروه سلامت و درمان استان با نظارت ، دکتر بصیر هاشمی و دکتر موسوی و اعضای نخبگان حوزه سلامت تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته استاندار، محور فعالیت این کارگروه ارتقاء شاخص های سلامت، کمک به تامین منابع برای احداث زیرساختها در حوزه سلامت و درمان، توجه به سلامت و بهداشت در مناطق دورافتاده و روستاها و تلاش برای کاهش ایاب و ذهاب بیماران به استانهای همجوار، تامین نیروی درمان، حضور پزشکان متخصص مقیم استانها، ارائه راهکارها برای پیشگیری ازبیماریها وآسیبها و فرهنگ سازی برای مشارکت خیرین درعرصه بهداشت وسلامت استان است.

موسی خادمی تصریح کرد: این کارگروه برای رشد شاخص های سلامت دو محور کاری ابتدا راهکارهای پیشگیری و سپس مسئله درمان را در برنامه کار خود دارد.

مدیریت ارشد اجرائی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کارگروه به این مسئله که در بخش بهداشت و درمان توجهات بیشتر به پیشگیری که درصد کمی حدود ۲۰ درصد هزینه را دارد و اثر بخشی آن در جامعه بیشتراز مسئله درمان است که۸۰ درصد هزینه این حوزه را به خود اختصاص داده، توجه ویژه می شود.

استاندار، پیشگیری با فرهنگ سازی عمومی و نهادینه کردن فعالیتهای پیشگیرانه درکاهش امراض وانواع بیماریها وعمل به تاکیدات دین در حوزه سلامت، تغذیه سالم، رعایت بهداشت عمومی و فردی که بهترین عامل در این رابطه است را از دیگر محور کاری این کار گروه برشمرد.

به گفته خادمی، براساس آمار و اطلاعات پزشکی ازعواملی اصلی مرگ و میر، سرطانها و تومورها، سکته ها و تصادفات است که عوامل آنها کم تحرکی و ورزش نکردن، عدم تغذیه سالم و مفید و عدم رعایت قانون و مقررات است وهمه اقدامات پیشگیرانه دارند در این کارگروه تخصصی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این کارگروه در این خصوص که باید برای درمان از امکانات، ابزار و دانش روز برخوردار باشیم و از مراقبتهای پزشکی هم غافل نمانیم را در حوزه سلامت رصد می کند.

به گفته وی، این مسئله را که بسیاری از بیماریها ناشی از کم تحرکی، تغذیه وسوانح وحوادث است و می توان با اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و آموزشهای لازم زمینه را برای اعمال پیشگیرانه تقویت کرد تا شاخصهای سلامت ارتقاء یابد در کارگروه با تدابیرلازم دنبال خواهد شد.

در این نشست پرفسور ملک حسینی با ارائه راهکارهای لازم برای ارتقاء شاخص های سلامت، بهداشت و درمان به احداث یک درمانگاه مجهز به اورژانس درمسیر جاده امام زاده شاه قاسم (ع)، قول داد.

همچنین شرکت کنندگان با ارائه راهکارها برای رفع مشکلات استان بخصوص در حوزه سلامت تشکیل این کارگروه را حرکتی نو و گامی اساسی برای ارتقاء شاخص های بهداشت، درمان و سلامت استان دانستند و آمادگی و حضور فعال خود در این کارگروه را اعلام کردند.

منبع :