سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی گفت: انتقال غسالخانه و سردخانه شهر لیکک به آرامستان جدید ضروری است.

 محمد‌رضا راشته ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهمئی به مصوبات شورای سلامت این شهرستان اشاره کرد و گفت: هفته سلامت هر ساله توسط بهداشت جهانی در سراسر دنیا در یک زمان معین و با شعار مشخصی برگزار می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بهمئی گفت: هفته سلامت در کشور ما نیز از یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه و با شعار یک عمر سلامتی با خود مراقبتی که شعاری پرمعنا و جای کار زیاد دارد شروع می‌شود.

وی در این زمینه عنوان کرد: به همه ادارات و نهاد‌ها شعارهای هفته سلامت ارسال شده که در سربرگ‌های مکاتبات اداری خود از این شعارها استفاده کنند.

راشته به مشکلات غسالخانه و سردخانه شهر لیکک اشاره کرد و افزود: باید هرچه زودتر غسالخانه به آرامستان جدید منتقل شود تا برخی از مشکلات مردم رفع شود البته در صورت جا به جای باید به همه امکانات و تجهیزات لازم مجهز شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سردخانه موجود در این شهر برای نگهداری جسد دو نفر بیشتر ظرفیت ندارد و لازم است این سردخانه به آرامستان جدید منتقل شود تا از تجمع مردم در این مکان جلوگیری شود.

راشته گفت: در ایام نوروز ۴۸۳بازدید از مغازه‌ها و رستوران‌های سطح  شهرستان بهمئی صورت گرفت که در این خصوص مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته با ظرفیت۴۲۰ کیلوگرم جمع‌آوری و همچنین در مکان‌های گردشگر جهت سالم‌سازی آب بیش از دو هزار مورد کلرزنی انجام شد.

وی سخنرانی در زمینه بهداشت و سلامت قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه لیکک، زنگ سلامت در مدارس، برپایی غرفه سلامت در خیابان‌های مرکزی شهر لیکک، همایش بزرگ پیاده‌روی به مناسبت هفته سلامت در شهر لیکک، توزیع بروشور بهداشتی برای ارتقا و آگاهی مردم راجع به بهداشت و سلامت و اسکان چادر سلامت در جلوی مصلای نماز جمعه را از برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان بهمئی در هفته سلامت عنوان کرد.

انتهای پیام/۸۲۰۱۸/خ۳۰

منبع : فارس نیوز