امام جمعه موقت لنده با اشاره به اثرات مصرف مواد مخدر جامعه گفت: یکی اثرات شوم مصرف مواد مخدر در جامعه تزلزل بنیان خانواده بوده که در جامعه مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام سید محمود الهی‌نیا پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده با اشاره به نقش و جایگاه خانواده در روی‌آوری افراد به مواد مخدر گفت: یکی از مهمترین علل رو آوردن افراد به مصرف مواد مخدر بی‌توجهی خانواده‌ها به نیازها و ارتباطات فرزندان خود بوده که اثرات سویی را به دنبال داشته است.

وی افزود: کم رنگ شدن فرهنگ و دین در میان بعضی از خانواده‌ها باعث شده توجه جدی به خانواده را کنار گذشته و سرگرمی تازه‌ای برای خود برگزینند که این غفلت از خانواده باعث روی آوری جوانان و اعضای خانواده به مواد مخدر شده است.

امام جمعه موقت لنده به افزایش طلاق در جامعه اشاره کرد و گفت: همه مسئولان به این نکته اذعان دارند که طلاق در حال رشد بوده و علت اصلی آن را مصرف موادمخدر توسط یکی از زوجین عنوان می‌کنند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا تصریح کرد: تزلزل در بنیان خانواده تزلزل اجتماع را نیز در پی خواهد داشت و فساد و بی‌بندباری نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: مسئولان در خصوص مقابله با این معضل و پدیده شوم در جامعه باید برنامه‌ مدون و جامعی طراحی کنند و زمینه آرامش و امنیت خاطر خانواده‌ها را بیش از پیش مهیا سازند.

سرپرست تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از مصرف مواد بالا بردن سطح آگاهی مردم در خصوص اثرات و مضرات این مواد بوده که همه دستگاه‌ها در این زمینه باید تلاش کنند.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا به تأثیر سخن روحانیون و مبلغان در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر اشاره کرد و یادآور شد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای آگاهی مردم در این خصوص بوده که می‌توان از ظرفیت روحانیون و مبلغان اعزامی در این خصوص استفاده کرد.

وی در ادامه به نحوه برخورد دستگاه قضا با عاملان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر اشاره کرد و گفت: قاطعیت در برخورد و صدور احکام سنگین در این خصوص می‌تواند تا حدودی اقدام پیشگیرانه در این زمینه باشد.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان لنده در ادامه خاطر نشان ساخت: دیدگاه‌ ما نسبت به کسانی که مصرف مواد مخدر را کنار گذاشته‌اند باید تغییر کند و حمایت از آن‌ها در زمینه بازآوری توان جسم و مالی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام الهی‌نیا گفت: حمایت از آنان باعث می‌شود شوق و اشتیاق بیشتری برای ترک داشته باشند.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ع۳۰

منبع : فارس نیوز