امام جمعه دهدشت ضعف در اعتقادات و مبانی دینی را باعث گرایش به معضلات اجتماعی دانست و گفت: تحکیم اعتقادات دینی و تبیین قبح معضلات به خانواده‌ها، راهکار مقابله با معضلات اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ظهر امروز با موضوع بررسی پدیده «خودکشی» به ریاست امام جمعه و با حضور اعضای جلسه در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی با اشاره به فرهنگ غنی اسلامی در کشور اظهار داشت: ولی متأسفانه می‌بینیم بعضی مواقع اضطراب و نگرانی‌ها به جایی می‌رسد که انسان دست به خودکشی می‌زند.

امام جمعه دهدشت توجه به اعتقادات دینی و مبانی اسلام را باعث نشاط در زندگی خواند و افزود: تفکر الهی، توجه و یاد خدا مایه آرامش است.

حسینی ضعف در باورهای دینی را منتج به بروز معضلات اجتماعی از جمله خودکشی دانست و با بیان اینکه در هر جامعه‌ای و برای هر خانواده‌ای مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: این مشکلات نباید باعث سلب امید از زندگی و مأیوس شدن از درگاه الهی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه تأکید کرد: دلایل گرایش به خودکشی در شهرستان باید علت‌یابی و راه‌کارهایی در این زمینه ارائه شود.

حسینی با بیان اینکه خطر پدیده شوم خودکشی جوانان ما را تهدید می‌کند، اذعان داشت: خانواده‌هایی که باورهای دینی عمیق دارند و بنیان دینی و معرفتی قوی دارند کمتر به این معضل دچار می‌شوند.

وی گسترش معارف دینی در جامعه را از جمله راهکارهای پیشگیری از خودکشی برشمرد و ابراز داشت: قبح این پدیده و آثار دنیوی و اخروی آن به مردم تبیین شود.

امام جمعه دهدشت از قتل نفس به عنوان ظلم بزرگ نام برد و افزود: بعد از شرک، خودکشی ظلم بزرگی است که بخشوده نخواهد شد.

حسینی خواستار تبیین و ترویج مسائل اخلاقی در خانواده‌ها و زشت جلوه دادن این گناه بزرگ شد و گفت: البته مشکلاتی هم در سطح جامعه وجود دارد که مسئولان باید با کار کارشناسی این مشکلات را مرتفع کنند.

این مسئول فرهنگی در کهگیلویه با اشاره به برگزاری مراسم مجلل برای افرادی که دست به خودکشی می‌زنند، این اقدام را باعث زیبا جلوه دادن معضل خودکشی دانست و ابراز داشت: برگزاری مراسم آنچنانی در تشییع و خاکسپاری این افراد و ساخت قبور مجلل و بارگاهی برای آنها به نوعی باعث خیال‌پردازی در ذهن سایر افراد و مشوق برای گرایش به خودکشی می شود.

حسینی عدم حضور علما و روحانیون در مراسم چنین افرادی را باعث تبیین قبح معضل خودکشی به خانواده‌ها دانست و گفت: شهرداری و متولیان امر اجازه ساخت‌وساز قبر متناسب با سایر قبور را به خانواده این افراد ندهد و حتی از تشییع جنازه عادی آنها جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/۸۲۰۱۶/ب۳۰

منبع : خبرگزاری فارس