در نشستی به همت کمیته امداد شهرستان چرام و با حضور امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام از ۳۱ نفر از دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صبح امروز در نشستی به همت کمیته امداد شهرستان چرام و با حضور امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان چرام از ۳۱ نفر از دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان تجلیل شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام جعفر طزری در سخنانی، اظهار کرد: رسالت دانش‌آموزان امروزی فراتر از پرداختن به درس و مدرسه است به طوری که پیچیدگی مشکلات معیشتی امروز اقتضاء می‌کند تا دانش‌آموزان همدوش با اولیاء و اعضای خانواده خود در گسترش فرهنگ کار و کار آفرینی حرکت کنند.

امام جمعه چرام همچنین از نقش کمیته امداد امام (ره) و آموزش و پرورش در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و تزریق فرهنگ کار در این اقشار تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این نشست نیز، علی‌حسن مظاهری عنوان کرد: این نشست با هدف تجلیل از دانش‌آموزان فعال فنی و حرفه‌ای تحت حمایت و تقدیر از نقش آنان در ارتقاء فرهنگ کار و کار آفرینی در بین خانواده‌های تحت حمایت برگزار شده است.

رئیس کمیته امداد چرام، توجه به سرمایه‌های انسانی را یکی از راهبردهای اصولی توسعه در هر کشوری دانست و افزود: توجه به آیتم‌های اشتغالزایی در خانواده‌ها باید مدنظر باشد و نقش دانش‌آموزان در این مورد بسیار اثربخش است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست دولت مردان، کوچک کردن دولت و نقش تصدی‌گری دولت است، نباید به فکر مشاغلی مانند پشت میز نشینی باشیم و باید در عرصه تولید وارد شویم که الحمدالله این مهم برای دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای راحت‌تر است.

مظاهری در این آیین نقش کمیته امداد را در ادامه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار مفید خواند و گفت: شما دانش‌آموزان در مدارس فنی و حرفه‌ای با آموختن حرفه و شغل می‌توانید در آینده بدون کمک دیگران شغل خود را انتخاب کنید، چرا که در مدارس فنی با توجه به آموخته‌ها و رشته‌های شغلی آموزش دیده، می‌توانید شغل و حرفه مورد علاقه خود را مشخص و در آینده ادامه دهید.

در پایان این نشست با اهداء هدایایی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال از ۳۱ دانش آموز فعال تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/خ۳۰

منبع : خبرگزاری فارس