استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شاخص و راهبرد برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ، تعمیق محتوا، شادی آفرین و محوریت مردمی باشد.


استاندار تاکید کرد: شاخص و راهبرد برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ، تعمیق محتوا، شادی آفرین و محوریت مردمی باشد.

دکترسیدموسی خادمی در شورای اداری استان، افزود: انقلاب اسلامی یک رخداد بزرگ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی درجهان و مقطعی از تاریخ که گذشته ملت ایران را از آینده آن متمایز ساخته و باید در دهه فجر به ماهیت، اهداف، ماموریت، جایگاه ارزشی و دستاوردها و به نقش ارزنده رهبری و مردم در شکل گیری و تداوام آن به خوبی پرداخته شود.

خادمی، به تکریم خانواده معظم شهداء و سرکشی از این خانواده ها، حضور بر سر قبر شهیدان، تدوین برنامه های نو و ناگفته های انقلاب و تبیین دستاوردها انقلاب و نظام در دهه فجربه همه دستگاههای اجرایی بخصوص فرهنگی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان شوراهای تخصصی  به ریاست استاندار متشکل ازنخبگان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، افرادی از استان که مسئولیت ملی داشته و دارند و مدیران دستگاههای مربوطه دربخش راه و مسکن، حوزه اقتصاد، تولید و سرمایه گذاری، در بخش فرهنگی واجتماعی، حوزه سلامت و بهداشت و درمان تشکیل شده است و هر چند مدت یک بار در تهران تشکیل جلسه داده و به مسائل و امور استان می پردازند.

استانداربا بیان اینکه، محدودیت ها برای تخصیص اعتبارات پروژه ها رفع شده است، به مدیران تاکید کرد: پروژه های با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در اولویت قرار بگیرند.

خادمی به مسئله برون سپاری و واگذاری  برخی از فعالیتها به بخش خصوصی ، کاهش تصدیگری بخش دولتی و توسعه فنآوری اطلاعات و الکترونیکی کردن بخشی از خدمات، توسعه دفاتر پیشخوان دولت و ارائه خدمات نوین و بیشتر در این دفاتر، مسئله تکریم ارباب رجوع ، نظم و انضباط کاری و اداری به مسئولین دستگاهها تاکید کرد.

استاندار تاکید کرد: آنچه باید برای یک مدیر به عنوان دغدغه مورد توجه قرار گیرد، پاسخگویی به مطالبات ارباب رجوع همراه با احساس مسوولیت باشد.

خادمی با بیان اینکه نظام اداری برای حل مشکل مردم نباید مبنی برنامه نگاری باشد، تصریح کرد: مدیران باید در چارچوب قانون نهایت تلاش را برای انجام امور مراجعه کنندگان سازمان خود داشته باشند.

وی گفت: اینکه فردی به دستگاهی مراجعه کند برای خدمتی اما موفق نشود و در فرصت دیگری از طریق نامه یک مقام مسئولی کار او حل و فصل شود، به عنوان کم توجهی آن مدیر و دستگاه به انجام خدمت در مسیر قانون تلقی می شود.

استاندار،  تدوین الگو و شاخصهای ارزشیابی در سطوح محلی و ملی در بحث ارزشیابی عملکرد دستگاههای اجرایی ،ارائه شاخصها اصلی در جهت نحوه توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی ، ارائه چند برنامه مهم تاثیر گذار در رشد شاخصها از سوی هر دستگاه به عنوان برنامه های یک ساله را ضروری دانست.

خادمی با تقدیر از اصحاب رسانه، آنها را از ارکان مهم دمکراسی دانست و تاکید کرد: به دنبال مصالح نظام، مردم و تقویت ارزشهای فرهنگی و توسعه استان باشند و با انتقاد سازنده به مسائل بپردازید.

استاندار به مسئله تودیع و معارفه مدیران اشاره کرد و گفت: در این جلسات مشارکت زیاد و حساسیت بالا است و باید با فرهنگ سازی حساسیت کار را در این خصوص کم کرد.

دراین نشست که دکترمحمد هادی امین ناجی مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه پیام نور کشور حضور داشت،  دکتر نجیب زاده به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از دکتر یوسف وند مدیر سابق تقدیر شد.

ج/۲۳۹

 


منبع : سایت