فرماندار لنده با اشاره به اهمیت وقت در اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: متأسفانه تأخیر در اجرای برنامه‌های فرهنگی امروزه به یکی از آفت‌ها و معضلات اصلی این برنامه‌ها تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده‌، سید یدالله فاطمیان صبح امروز در اختتامیه نهمین سوگواره تعزیه استانی در لنده با اشاره به زیبایی‌های هنر گفت: نظم به عنوان مهمترین شاکله اصلی هنر بوده که ترتیب قرار گرفتن و رفت و آمد و غیره برنامه‌های هنری را ساماندهی می‌کند.

وی افزود: تأخیر در اجرای برنامه‌های فرهنگی جایز نبوده و باعث خستگی و فرار مخاطبان از اصل برنامه‌ها می‌شود.

فرماندار لنده با اشاره به اهمیت وقت در اجرای برنامه‌های فرهنگی گفت: متأسفانه تأخیر در اجرای برنامه‌های فرهنگی امروزه به عنوان یکی از آفت‌ها و معضلات اصلی این برنامه‌ها تبدیل شده است.

فاطمیان تصریح کرد: امروز در آستانه‌ اربعین حسینی(ع) بار دیگر شهرستان لنده افتخار میزبانی پیر غلامان حسینی و گروه‌های تعزیه استانی راه‌یافته به نهمین سوگواره تعزیه استانی را کسب کرده است.

وی افزود: خوشحال و خرسندیم که شهرستان لنده به عنوان دارالتعزیه استان توانسته است سه گروه تعزیه‌خوانی به این سوگواره معرفی کند و حائز رتبه و کسب عنوان گروه‌های برتر سوگواره را به خود اختصاص دهد.

وی از هنر تعزیه به عنوان پرچمدار نشر ارز‌ش‌های عاشورایی در جامعه نام برد و خاطر نشان ساخت: آنچه در بسیاری از سخنرانی‌ها و خطابه‌ها بیان می‌شود به یک‌باره در اجرای تعزیه نمود پیدا می‌کند و مخاطب را درگیر می‌سازد که این خود بهترین روش برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های قیام حسینی در میان جوانان است.

وی به شور و اشتیاق و استقبال مردم از هنر تعزیه اشاره کرد و گفت: حضور بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت در محل برگزاری تعزیه بزرگ عاشورای حسینی خود گویای جایگاه این هنر ارزشمند در میان مردم است.

انتهای پیام/۸۲۰۱۳/ط۲۰

منبع : فارس نیوز