مدیر فرودگاه یاسوج گفت: آنتن سامانه پیشرفته ناوبری فرودگاه یاسوج با هزینه‌ی ۲۰ میلیارد ریالی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فخرالدین هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نصب آنتن سامانه پیشرفته ناوبری DVOR/DME فرودگاه یاسوج که هزینه‌ی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در برداشته است، این سیستم به‌زودی به ‌بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر فرودگاه یاسوج با بیان این‌که پروسه احداث سازه فلزی دستگاه کمک ناوبری DVOR/DME به ‌اتمام رسیده است، گفت: عملیات اجرایی فنداسیون، اجرای کانترپوز، نصب کانکس و ترانس برق دستگاه انجام شده و در فاز دوم اجرای طرح، سامانه مرکزی این سیستم به‌ زودی نصب خواهد شد.

وی افزود: این پروژه تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت داشته و هزینه احداث و نصب آن نیز به ‌صورت مشترک از محل اعتبارات استانی و شرکت فرودگاه‌های کشور تأمین شده است.

هاشمی اظهار داشت: نصب این سامانه ضمن افزایش اطمینان خلبان برای فرود در باند فرودگاه، در شرایط جوی نامساعد موجب افزایش ضریب ایمنی پروازها نیز می‌شود.

به گفته‌ هاشمی وجود این سامانه باعث افزایش تعداد پروازهای روزانه و امکان برقراری پروازهای شبانه و در نتیجه حضور بیشتر مسافران و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌شود.

گفتنی است؛ نصب این آنتن با همکاری متخصصان اداره‌کل ارتباطات و ناوبری شرکت فرودگاه‌های کشور و واحد الکترونیک فرودگاه یاسوج به مدت ۱۴ روز صورت گرفته است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ط۲۰

منبع : خبرگزاری فارس