همزمان با دهه سوم محرم و هفته بسیج، محفل انس با قران‌کریم در مسجد امام حسین (ع) چرام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام, عصر امروز همزمان با دهه سوم محرم و هفته بسیج، محفل انس با قران‌کریم در مسجد امام حسین (ع) چرام برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با نماز مغرب و عشاء و با حضور پر شور دوستداران قران‌کریم برگزار شد، قاریان ممتاز استانی و شهرستانی به تلاوتی چند از آیات کلام‌الله مجبد پرداختند.

حجت‌الاسلام جعفر طزری در این برنامه ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج و دعوت همه به تلاوت قرآن، اظهار کرد: یکی از دلایل اعجاز قرآن این است که حتی اگر کسی قرآن را نفهمد و آن را بخواند باز هم تاثیرگذار است یعنی آواز قران به تنهایی نیز تاثیرگذار است.

امام جمعه چرام با اشاره به سفرهای قاریان مصری به تمام نقاط جهان و تلاوت قرآن گفت: بعضا شاهد هستیم که قاریان مصری به اقسا نقاط دنیا سفر کرده و قرآن تلاوت می‌کنند و شاهد هستیم که خیلی‌ها با همین گوش دادن به قرآن مسلمان می‌شوند که این نشان از اعجاز ظاهری و انسی است که قران با فطرت انسان‌ها دارد.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امامان معصوم (ع)، خاطرنشان کرد: در روایت داریم خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود پر برکت می‌شود و خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت نشود مثل خرابه می‌ماند و قلبی که با قران آشنا نشود جایگاه شیطان است.

انتهای پیام/۸۲۰۰۲/ش۳۰

منبع : خبرگزاری فارس