معاون توسعه و پشتیبانی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت این اداره کل دوره آموزشی هیئت امناء و خدام بقاع متبرکه شهرستان‌های بویراحمد و دنا در فاطمیه امامزاده عبدالله یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، صبح امروز دوره آموزشی ۱۵۰ نفر از هیئت امناء، خادمین فعال بقاع متبرکه شهرستان‌های بویراحمد و دنا در محل فاطمیه امامزاده عبدالله برگزار شد.

این دوره آموزشی که به همت اوقاف و امور خیریه برگزار شد آموزش‌های لازم توسط مدرس دوره آموزشی سید رضا منصوری تبیین و تدریس شد.

برزین عبداللهی‌اصل در ادامه به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اشاره و اذعان کرد: بروز رسانی اطلاعات خادمین و هیئت امناءهاو تدریس دروس مختلف فرهنگی، مذهبی و آموزشی از اهداف برگزاری این دوره آموزشی یک روزه است.

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری دوره آموزشی هیئت امنا و خدام امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار کرد: این دوره آموزشی با هدف آموزش این قشر در حفظ، نگهداری و بهداشت محیط بقاع متبرکه برگزار شد. برای تحقق بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید اینگونه دوره‌های آموزشی را افزایش داد.

عبداللهی‌اصل تصریح کرد:  با توجه به میزان اهمیت آموزش و تعلیم تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله تکریم و ارج نهادن به مقام امامزادگان باید با برنامه‌ریزی دقیق و منظم در راستای برگزاری برنامه‌های شایسته فرهنگی در این زمینه گام برداریم. با توجه به میزان اهمیت آموزش و تعلیم تخصصی در زمینه‌های مختلف از جمله تکریم و ارج نهادن به مقام امامزادگان باید با برنامه‌ریزی دقیق و منظم در راستای برگزاری شایسته برنامه‌های فرهنگی در این زمینه گام برداشت.

معاون توسعه و پشتیبانی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در این دوره آموزشی کارشناسان با نقش و سرپرستی هیئت امنا، وظایف خادمان، آداب زیارت، دستورالعمل برگزاری برنامه‌های مناسبتی، طرح‌های مودت و آرامش بهاری و احکام آشنا شدند.

عبداللهی‌اصل در خاتمه تصریح کرد: در پایان این دوره برای شرکت کنندگان که در آزمون حدنصاب علمی را به دست آورند  گواهی آموزشی صادر می‌شود.

انتهای پیام/۸۲۰۱۱/خ۳۰

منبع : فارس نیوز