دومین نشست هم اندیشی هنرمندان تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان “یکشنبه ها با تئاتر” یکشنبه گذشته در سالن آمفی تئاتر زنده یاد حسین پناهی با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

سید امین صداقتی نیا

دومین نشست هم اندیشی هنرمندان تئاتر با عنوان “یکشنبه ها با تئاتر” یکشنبه گذشته در سالن آمفی تئاتر زنده یاد حسین پناهی با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست که قرار بود ساعت ۱۷ برگزار شود سه شاعر، یک هنرمند تئاتر و یک خبرنگار حضور داشتند که تا یک ساعت بعد از آغاز برنامه تنی چند از هنرمندان و هنردوستان تئاتر به این جمع اضافه شدند.

عدم حضور هنرمندان تئاتر در ساعت مقرر و استقبال سرد آن ها از این نشست در اهداف و آرمان های متولی برگزاری این برنامه تاثیری نداشت و این نشست به بهترین شکل ممکن برگزار شد.
در این نشست که رییس انجمن هنرهای نمایشی استان نیز حضور داشت حاضرین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند که محوریت اصلی این نشست درباره تاریخ تئاتر و برخی مشکلات پیش روی تئاتر استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
سیاوش عالی پور هنرمند خوزستانی تئاتر که متولی برگزاری این نشست بود با اشاره به دغدغه های تئاتر و نیاز مبرم هنرمندان به آشنایی بیش از پیش با هنر تئاتر به برگزاری مدون این نشست در یکشنبه هر هفته خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در برنامه های بعدی شاهد حضور بیش از پیش هنرمندان تئاتر استان باشیم.
در این نشست به بررسی و مطالعه تاریخ تئاتر جهان، بحث و تبادل نظر پیرامون اقتباس و کپی برداری در تئاتر استان و بررسی میزان آمادگی بازیگران تئاتر استان پرداخته شد.
نشست “یکشنبه ها با تئاتر” آغازیست بر تعامل بیش از پیش هنرمندان تئاتر، آشنایی آن ها با متد روز و جهانی تئاتر، هم اندیشی و می توان اذعان کرد راهی نو برای اعتلای هنر تئاتر در استان است.
استان کهگیلویه و بویراحمد که به قول استاد آبسالان قطب تئاتر کشور است نیازمند آموزش و توجه بیش از پیش مسئولان است که البته نباید از تقش پررنگ پیشکسوتان و هنرمندان ارزشمند این استان غافل شد.
کارگردانان تئاتر این استان با عشق و انگیزه و با دست خالی نمایش هایی در سطح ملی می آفرینند و حال آن که نشست یکشنبه ها با تئاتر دری به سوی پیشرفت روزافزون و ارتقای سطح کمی و کیفی آثار تولیدی این هنرمندان است.
در ساعت آغازین این نشست که بدان اشاره شد تنها یک هنرمند تئاتر حضور داشت و مابقی از هنردوستان و شعرای استان بودند و البته در آخر نیز هیچ اثری از کارگردانان و کسانی که ادعای بزرگی تئاتر استان را دارند، نبود.
برگزاری جشنواره های متعدد استانی، می و منطقه ای، توسعه زیرساخت های هنر تئاتر در استان و زمینه سازی بسیاری از فعالیت های بزرگ تئاتر و وجود دومین مجموعه تئاتر شهر کشور در این استان بدون شک سطح انتظارات را از هنرمندان تئاتر کهگیلویه و بویراحمد بالا برده است.
لزوم توجه به برگزاری چنین برنامه های نوین و تاثیرگذاری در وادی هنر امری اجتناب ناپذیر است که عدم حضور برخی هنرمندان و کارگردانان صاحب نظر در این نشست با توجه به آن هم شوق و اشتیاق، تامل برانگیز است و ما این را به پای اطلاع رسانی ضعیف عوامل دست اندرکار می گذاریم.

یکشنبه هفته آینده شاهد برگزاری سومین نشست “یکشنبه ها با تئاتر” خواهیم بود و امیدواریم در این برنامه شاهد حضور بیش از پیش هنرمندان تئاتر استان و تبادل نظرات آن ها باشیم.

"یکشنبه ها با تئاتر"

 

"یکشنبه ها با تئاتر"  

منبع : سایت اسلامی کهگیلویه و بویراحمد