مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های دهه فجر بنیاد شهید این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ، سید مصطفی مهدی عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد شهید برنامه‌های متنوعی برای برگزاری هر چه بهتر ایام‌الله دهه فجر امسال در این دارد.

مدیرکل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه همزمان با ورود حضرت امام به میهن به صورت نمادین رژه موتوری از فرودگاه یاسوج به مرکز شهر صورت می‌گیرد، ادامه داد: در دیگر شهرستان‌ها از ورودی شهرها به سمت گلزار شهدا مراسم رژه‌ برگزار می‌شود.

وی، سرکشی از ۲۳۷ خانواده‌‌ شاهد و ایثارگر دوران انقلاب و دفاع مقدس توسط مسئولان استانی و شهرستانی را از برنامه‌های مهم دهه فجر امسال توسط بنیاد شهید عنوان کرد.

مهدی افزود: با همکاری آموزش و پرورش استان در هفت مدرسه‌ کهگیلویه و بویراحمد زنگ انقلاب به صورت نمادین نواخته می‌شود.

این مسئول به تعویض پرچم قبور مطهر شهدا در این ایام اشاره کرد و گفت: پرچم قبور مطهر هزار و ۸۰۰ شهید توسط دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، خانواده شهدا و مسئولان استانی در دهه فجر امسال تعویض می‌شود.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از افتتاح ۹ گلزار در شهرستان دنا و چهار گلزار در بویراحمد و پنج گلزار در کهگیلویه و یک گلزار در باشت خبر داد.

وی گفت: با مشارکت جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستا‌های استان تعداد ۵۰۰ گلزار شهید عطر‌افشانی و گلاب‌پاشی می‌شود.

مهدی به اجرای شب شعر و خاطر در شهرستان‌های و در دهه فجر اشاره کرد و افزود: مراسم یاد‌بود شهدای انقلاب همزمان در دو شهر و و در مسجد شهیدان و گلزار شهید دهدشت برگزار می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه عکس فجر آفرینان در لیکک خبر داد و گفت: این نمایشگاه به همت آموزش و پرورش با موضوع ایام دهه فجر در یکی از مدارس این شهر برگزار خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: با مشارکت اداره‌کل ارشاد و بنیاد حفظ آثار کهگیلویه و بویراحمد، تئاتر با موضوع دفاع مقدس در یکی از محله‌های شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سوره فجر در مراسم صبحگاهی همه مدارس استان به مدت ده روز قرائت می‌شود.

مدیر‌کل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با میلاد امام حسن عسکری(ع) تابلوی ۹ سردار شهید به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر دهدشت رونمایی می‌‌شود.

مهدی به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: در مرکز استان، شهر‌ها و بخش‌های استان و با شرکت گسترده مردم و خانواده شهدا راهپیمایی ۲۲ بهمن در ۲۷ نقطه استان پرشورتر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۸۲۰۰۹/ذ۳۰

منبع : فارس نیوز