آثار تعزیه ارسالی به نهمین سوگواره تعزیه استانی کهگیلویه وبویراحمد توسط هیات داوران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه دبیر نهمین نهمین سوگواره تعزیه استانی کهگیلویه وبویراحمد از بررسی و بازبینی آثار ارسالی خبر داد.

آزاد خردمند ضمن تسلیت ماه صفر واربعین حسینی (ع)گفت: پس از ارسال فراخوان همایش به شهرستان های استان تعداد ۱۵ مجلس تعزیه از سراسر استان به دبیرخانه همایش تحویل داده شد که در این بین ۲مجلس تعزیه از شهرستان بویراحمد، ۲مجلس تعزیه از شهرستان گچساران،۵ مجلس تعزیه از شهرستان لنده، ۶مجلس تعزیه از شهرستان کهگیلویه آثار خود را درقالب فیلم بر روی لوح فشرده تحویل دادند که ۱۲ اثر که قابلیت حضور در بخش مسابقه را داشتند به تشخیص دیرخانه همایش انتخاب وبه هیات داوران تحویل داده شد.

دبیر نهمین نهمین سوگواره تعزیه استانی کهگیلویه وبویراحمد افزود: هیات داوران در شهرستانهای کهگیلویه ،گچساران و بویراحمد پس از بازبینی آثار اقدام به انتخاب شش اثر نهائی جهت اجراء عمومی می نمایند که گروه های منتخب در روزهای ۲۵ تا ۳۰ آذر ماه در شش شهرستان استان مجالس تعزیه خود را برای عموم مردم بمناسبت اربعین حسینی اجراء می نمایند.

خردمند در پایان یادآور شد: تجلیل از گروه های منتخب و پیشکسوتان تعزیه روز یکم دیماه با حضور مدیرکل فرهنگ و اسلامی استان ومدیران شهرستانهای کهگیلویه در شهر لنده برگزار می گردد.

منبع : سایت اسلامی کهگیلویه و بویراحمد